Achterlader

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Contacteer:

Re: Achterlader

Bericht door fergie »

Hello Gerrit,

Ik zat ff naar de foto's hierboven te kijken, die eerste is nogal een werk geweest zo te zien !. Overigens, 4 uurtjes en ik ben zo ver :

Afbeelding

Het door denken van alle maten enz. is tijdrovend geweest en ook hoe het draaiwerk er uit moest zien. Is echter niet zo ingewikkeld als eerder genoemde ding !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi René,

Dit onderdeel komt toch draaibaar om een bus aan de hefarm. Volgens mij dienen de twee gaten in de bus te zitten.

Ik ben ook begonnen. Het is even werken met tussen pozen. Zodra ik wat onderdelen klaar heb, plaats ik een foto.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Gerrit,

Mischien helpt dit, gekozen perspectief was natuurlijk niet bevordelijk :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi René,

Dit had ik me er bij voor gesteld. Dat was inderdaad niet uit de eerste foto te halen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Allemaal,

Ik heb vandaag het onderstaande op AnnaTEFka getest.
DSCF0321.JPG
DSCF0321.JPG (133.72 KiB) 7209 keer bekeken
Het werkt best prettig. In dit concept zit de nu het eerste scharnier (aan de handle) te ver weg van de handle. Dit moet er zo dicht mogelijk tegen aan komen te liggen.
Dat moet ik nog een keer aanpassen.

Tijdens de show in Nijnsel mogen jullie hem allemaal uit proberen.
Groetjes Gerrit Preuter

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Zie het filmpje, de regeling in actie. Ik had hier vilt als frictie materiaal omdat het rubber-kurk spul bleeft op krullen . Dat is er echter al weer uit, heb er nu weer rubber kurk in enkel dit keer vast gelijmd aan de trommel, eens kijken of het dan beter werkt.

Afbeelding

Mocht ik nog een beetje de kans krijgen komend weekend probeer ik het nog wel een keer te filmen met beter licht...

Groetjes,

René.

gooddiesel

Bericht door gooddiesel »

Hoi het filmpje doet het niet haha

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Had een nieuw filmpje geschoten met meer licht, was vergeten de link hier ook aan te passen. Werkt nu weer met beter materiaal.

Closup heb ik ook nog :

Afbeelding

Groetjes,

René.

ruud smit
Contacteer:

Bericht door ruud smit »

beste fergie
hoe staat het met de bouw plannen van de regeling, je wou ze in aantallen gaan maken zei je toen, is dat nog gelukt, of waar kan ik een bouw tekening vinden of een kopen?
gr ruud smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

blauweaaf

Bericht door blauweaaf »

Dit lijkt mij ook super handig! Ik doe graag mee voor mijn TEF als iemand ze wil maken. Zelf kan ik dat helaas niet.

beste groet, blauweaaf

Plaats reactie