Goedemiddag,
Na het herstellen van een kapotte hef en hydraulische pomp in een MF135 zag ik dat het onderdeel wat onder de stelschroef voor de hef zit compleet verdwenen is, normaal zitten er twee eentje voor de stelschroef van de response en eentje voor de hef zelf. de schroeven zitten er nog maar er is een van de onderdeeltjes die ervoor zorgen dat de stelschroef niet spontaan verdraait verdwenen. zoals je ziet op de foto's is de veer bij de bovenste schroef nog aanwezig maar bij de onderste schroef verdwenen.
Kan iemand me vertellen of dit onderdeel ergens te verkrijgen is want ik kan het onderdeelnummer nergens terug vinden. Ik dacht dat misschien de volledige hendel dan als onderdeelnummer te vinden was maar die vind ik ook nergens...
Als het onderdeel niet te verkrijgen is, is er dan een andere oplossing om alsnog deze schroef te borgen, ik dacht aan een moertje maar ik veronderstel dat de schroef engelse schroefdraad is...
Alvast bedankt,
Bram
Borg voor stelschroef hef MF135
Moderators: Tony, fergie, admin
Borg voor stelschroef hef MF135
- Bijlagen
-
- IMG_20250803_131615.jpg (161.47 KiB) 43 keer bekeken
-
- IMG_20250803_131604.jpg (152.71 KiB) 43 keer bekeken
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Borg voor stelschroef hef MF135
Hoi Bram,
Je kunt ervan uitgaan dat het Engelse draad is.
Die moeren zijn wel te vinden.
Het orgineeel lipje dat voor de borging zorgt, zul je van sloper moeten halen.
Het lijkt wel geklonked te zitten, dus dat zal niet gemakkelijk worden.
Je kunt ervan uitgaan dat het Engelse draad is.
Die moeren zijn wel te vinden.
Het orgineeel lipje dat voor de borging zorgt, zul je van sloper moeten halen.
Het lijkt wel geklonked te zitten, dus dat zal niet gemakkelijk worden.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: Borg voor stelschroef hef MF135
Hallo Bram,
Gewoon een moertje opzetten voor de borging zoals Gerrit al aangaf.
De kop van de bout moet ongeveer een moerdikte van het ijzer af zitten.
Moet je zelf maar even uitproberen aan welke kant van het ijzer je de borgmoer plaatst.
Groeten Wim.
Gewoon een moertje opzetten voor de borging zoals Gerrit al aangaf.
De kop van de bout moet ongeveer een moerdikte van het ijzer af zitten.
Moet je zelf maar even uitproberen aan welke kant van het ijzer je de borgmoer plaatst.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9