Hallo allen,
Ik kreeg van iemand de vraag wanneer de 135 overging van schelpjes naar vierkante spatborden en of een 135 met een kromme vooras wel ooit geleverd is met deze vierkante spatborden?
Na wat speurwerk ben ik er nog steeds niet uit, is er iemand die het zo weet?
En is met de komst van de rechte vooras ook de grill hoger geworden, van 13" naar 14"?
Groetjes,
Marten
wanneer kreeg de 135 vierkante spatborden
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: wanneer kreeg de 135 vierkante spatborden
zeker weten doe ik het niet, maar ik meen vanaf 1973, mijn opa had een 135 met schelpen
deze schelpen werden later door mechanisatiebedrijf Soetendaal vervangen door vierkante
deze schelpen werden later door mechanisatiebedrijf Soetendaal vervangen door vierkante
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: wanneer kreeg de 135 vierkante spatborden
Hello Allemaal,
De 135 en z'n spatborden. We hebben daar diverse discussies over langs zien komen op het FOFH forum. Er is geen antwoord op te geven dat 100% definitief is. David Walker (schreef het werplaats en onderdelen boek enz voor de 135) geeft zo ongeveer de volgende "verklaring".
Zowel schelpen als veiligheids schelpen (doorlopend tot de tree plank) waren leverbaar voor de hele productie periode, althans in theorie, na aflatende vraag zal dit vanzelf uitgefaseerd zijn.
De vlake bovenkant of vierkante spatborden hangen samen met cabines en de rol beugel specs die daarbij gelden. Theoretisch waren deze af begin leverbaar al gaf dat dan vertragingen in verband met het nog niet op gang komen van de leveringen van GKN Sankey.
Dan Meld Norman Tietz nog even dat de TUV in duitsland de schelpen niet meer goedkeurde en dus in duitsland alleen de 4-kante geleverd zijn.
Ik zou daar nog de kant tekening willen toevoegen dat de importeur meer dan waarschijnlijk ook een rol had in welke modelen in een land geleverd werden door hun organisaties. Dit was bijvoorbeeld ook zo bij de 35x die in sommige landen uitsluitend met difflock leverbaar waren ondanks dat de fabriek dit als optie aanbood.
Groetjes,
René.
De 135 en z'n spatborden. We hebben daar diverse discussies over langs zien komen op het FOFH forum. Er is geen antwoord op te geven dat 100% definitief is. David Walker (schreef het werplaats en onderdelen boek enz voor de 135) geeft zo ongeveer de volgende "verklaring".
Zowel schelpen als veiligheids schelpen (doorlopend tot de tree plank) waren leverbaar voor de hele productie periode, althans in theorie, na aflatende vraag zal dit vanzelf uitgefaseerd zijn.
De vlake bovenkant of vierkante spatborden hangen samen met cabines en de rol beugel specs die daarbij gelden. Theoretisch waren deze af begin leverbaar al gaf dat dan vertragingen in verband met het nog niet op gang komen van de leveringen van GKN Sankey.
Dan Meld Norman Tietz nog even dat de TUV in duitsland de schelpen niet meer goedkeurde en dus in duitsland alleen de 4-kante geleverd zijn.
Ik zou daar nog de kant tekening willen toevoegen dat de importeur meer dan waarschijnlijk ook een rol had in welke modelen in een land geleverd werden door hun organisaties. Dit was bijvoorbeeld ook zo bij de 35x die in sommige landen uitsluitend met difflock leverbaar waren ondanks dat de fabriek dit als optie aanbood.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....