achterbrug FE 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

achterbrug FE 35

Bericht door E.Eenink »

Hallo

Ik heb weer een probleem met mijn achterbrug maar ben wel bijan klaar met opknappen.

als ik over de weg rij en ik doe het gas terug en laat hem uit rollen gaat het rammelen of knoksen hoe je het moet noemen en dat zit aan de bijde kanten vlak bij de achterbanden. Misschien dat het de lagers of zo zijn.

En nog iets mijn achterbrug van de FE 35 eigelijk wel zo slecht de hef knokst de remmen piepen er rammelt iets is het misschien geen idee om een een oude achterbrug van een MF 35 of goudbuik eraan te zetten.

E.Eenink

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: achterbrug FE 35

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Er zitten vetgesmeerde lagers in die helaas niet zoals de TE zijn voorzien van vetnippels. Je zult dus de zaak uitelkaar moeten halen en indien er niets ergs te zien is het vet vervangen en weer dichtschroeven. Is er wel schade aan de lagers lagers vervangen.

Overigens, je kunt wel denken dat je er even een andere achterbrug op zet maar bedenk dan :

1. Trekker niet meer orgineel
2. Heeft de zelfde lagers enz. dus niet beter
3. Die kan nu wel goed zijn en na een beetje rijden de zelfde klachten krijgen.
4. Da's omdat al deze dingen nu toch minimaal 50 jaar oud zijn...

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: achterbrug FE 35

Bericht door E.Eenink »

hallo

Hoe kan ik die het makkelijkst van olie voorzien liefst in stappen hoe ik het aan moet pakken.

Edwin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: achterbrug FE 35

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Je heb in iedergeval 4 nieuwe pakkingen nodig (181232M1) of je maakt ze zelf (wel op de dikte letten !). Je gaat als
volgt te werk :

1. Wiel verwijderen.
2. Remtrommel verwijderen (eerst rem helemaal los stellen)
3. Trekstang rem afkoppelen
4. Alle bouten los draaien
5. As, rem anker plaat en lager huis er af nemen.

Dan kun je nieuw vet in het lager doen. Vervolgens nieuwe pakkingen plaatsten, 1x binnenkant rem anker plaat en 1x aan de trompet kant, de shimmen (indien aanwezig) ook weer terug plaatsen. Dan weer monteren in omgekeerde volgorde.
Let er wel op dat je de pakkingen droog weet te houden tot je de moeren aan gedraaid hebt. Als je dus lagervet gebruikt waar olie op drijft verwijder dan de olie of goed door roeren !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie