Velgenzilver

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Caster
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 20:48
Locatie: Vroenhoven (Limburg/België)

Velgenzilver

Bericht door Caster »

Hallo,

Weet hier iemand soms het RAL-nummer of samenstelling van velgenzilver? Ik ben namelijk van plan om de achter- en voorvelgen te spuiten maar ik vind de potten velgenzilver van Sparex Agricolor nogal duur. Of zouden ze deze samenstelling ook bij een verfzaak weten?
Tractor: MF 135
Werktuigen: PZ Strela, 2 transportbakken, weidesleep, aanhangwagen 3ton, Huard 2schaar ploeg, zelfbouw landrol.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Caster,

zie de FAQ sectie zou ik zeggen.

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Caster
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 20:48
Locatie: Vroenhoven (Limburg/België)

Bericht door Caster »

Fergie,

Ik zoek de kleur velgenzilver niet de kleur van de motorblok ofzo, de kleur van de velgen is een stuk lichter en is zilver zoals de naam al zegt.
RAL 7005 en veel te donker.
Tractor: MF 135
Werktuigen: PZ Strela, 2 transportbakken, weidesleep, aanhangwagen 3ton, Huard 2schaar ploeg, zelfbouw landrol.

Caster
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 20:48
Locatie: Vroenhoven (Limburg/België)

Bericht door Caster »

Ik heb hier een foto van hoe hij nu is dus de kleur van de voorvelgen heb ik nodig, de RAL-nummer dan.

Afbeelding
Tractor: MF 135
Werktuigen: PZ Strela, 2 transportbakken, weidesleep, aanhangwagen 3ton, Huard 2schaar ploeg, zelfbouw landrol.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Caster,

Wat je zou kunnen doen, is met de velg naar een autospuiter gaan en die de kleur laten bepalen. Sommige bedrijven hebben een speciale scanner om de juiste kleur te bepalen. Anderen maken gebruik van kleurkaarten om het nummer te vinden.

Zo kun je ook de kleur grijs en rood bepalen. Dit is een redelijk betrouwbare methode.

Sommige spuiters hebben ook de mengverhouding voor Massey Ferguson kleuren in boeken staan. Het rood staat er in ieder geval in. Helaas durf ik niet te garanderen dat het moderne ROOD hetzelfde is van de ouder modelen. De kleur grijs is in ieder geval meerdere keren veranderd.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Caster,

De kleuren zoals MF ze gebruikt zijn al sinds de 60er jaren gedeponeerde handelsmerken en dus "beschermd". Je zult dus nooit een RAL nummer van MF krijgen. Als je er wat aan wilt doen zal je dus Gerrit z'n advies moeten volgen. Mocht daar een Ral nummer uit komen houden we ons uiteraard aanbevolen !.

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

marten mulder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 02 dec 2006 11:28
Locatie: niezijl

Bericht door marten mulder »

Ferguson kleuren zijn er wel met ral nummer!
Ferguson zwart vanaf de 6200 serie is bijvoorbeeld ral 9005.
De kleur grijs die jij op de voorvelgjes hebt zitten is Mf new silver mist denk ik dat is dus velgen grijs van een bepaalde 3000 serie.
heb op het werk wel een lijst liggen met alle kleuren van mf vanaf het begin totaan de 6200 seriezal hem wel eens meenemen.

Caster
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 20:48
Locatie: Vroenhoven (Limburg/België)

Bericht door Caster »

Bedankt marten dat zou wel fijn zijn. De kleur hoeft natuurlijk niet helemaal gelijk te zijn aan het origineel, maar het moet wel oog hebben natuurlijk.
Want op deze traktor is veel eropgezet wat niet origineel is maar daar hecht ik niet veel belang aan.
Tractor: MF 135
Werktuigen: PZ Strela, 2 transportbakken, weidesleep, aanhangwagen 3ton, Huard 2schaar ploeg, zelfbouw landrol.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Marten,

Ik stel voor dat je die lijst dan even naar Gerrit stuurd, dan hebben we er allemaal wat aan !.

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Caster
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 20:48
Locatie: Vroenhoven (Limburg/België)

Bericht door Caster »

Ik heb een pot velgenzilver gehaald bij een verfgroothandel. De RAL-nummer is 9006, is gewoon een hoogglans lak.
Tractor: MF 135
Werktuigen: PZ Strela, 2 transportbakken, weidesleep, aanhangwagen 3ton, Huard 2schaar ploeg, zelfbouw landrol.

Plaats reactie