René de Bruin

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

René de Bruin

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Hoewel de meesten hier me al kennen toch even een stukje over mij.

Ik ben dus René de Bruin, in 1973 van de band gerold en voormalig werkzaam als reperateur van tv's, video's, audio etc etc. Tevens bezorgen, instaleren en verkoop van meer van het zelfde. Tegenwoordig werk ik bij 's lands grootste in kleine tractoren, opknappen, reparatie, aanbouwen voorladers, monteren machines enz enz.

De hobby is begonnen ongeveer toen ik 15-16 was met grasmaaier motoren en meer klein grut. Meestal met een neef van me. Op een zeker moment hadden we geen defecte B&Sjes meer en eigenlijk ook wel zin aan wat anders. Toen we dus een 51'er TED konden kopen hier in de buurt was de intrede in de wondere wereld der Ferguson een feit. Daarna heeft m'n neef een 35 4-cyl. diesel gekocht, ik een TEF waar nu aan gewerkt wordt en ik heb nog een 35 petrolium in de wacht staan. M'n pa vondt ondertussen dat hij ook wat moest hebben en da's de hanomag robust 901AS geworden, een 4,3T zware beul met 4wd. Ook huist er een Deutz 6206 bij ons, die kocht m'n neef omdat de 35 wat licht was om boten op een kar te trekken. Tevens hebben we wat machines, div. ploegen, cultivator, grondbakje, voorlader (TEF), voorlader (hanomag), hefmast, hooipers en een hooischudder. Tevens een platte wagen, kipper(ferguson 3T) en een Landrover, dat virus hebben we van onze buurman gekregen.

Tevens hebben we 2x petter AVA1, 1x wolseley 5Pk lucht gekoeld (2 van in het land), hatz, bernard en deutz stationairtjes. Ook hier heb ik het liefst de engelse petters, maken het minst herrie op een show !.

Voor dit hele gebeuren werdt het onpraktisch om het over al en nergens te stallen dus hebben we er een loods voor gehuurd met z'n allen. Dat heeft als voordeel dat alles nu op een locatie is en als je het daar niet kunt vinden dan hebben we het niet....

Tot zover mijn verhaaltje,

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie