35X

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

35X

Bericht door johan »

Hallo
Onlangs bestelde ik twee pakkingen voor de uitlaatpoorten van mijn 35X bij een MF verdeler. Die gaf mij twee pakkingen, maar het waren rechthoekige in plaats van ovale. Ik zei hem dat het voor een 35X was en dat de motor met voorkamers was dus indirecte inspuiting. Daarop antwoorde die dat het geen 35X was. Die zij dat de 35X allemaal directe inspuiting was gelijk de MF135. Wat is daar nu de waarheid. Min 35X is van 1964 en heeft multi power en diferentieel. Chassisnr SNMYW354922
Weet hier iemand meer over.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Zit je dynamo vast met een beugel uit een stuk die tegen de motor is geschroefd ? Dat hoort bij een 35X motor. Zijn het twee losse beugeltjes is het een gewone 35. Een ander zichtbaar verschil is de verstuivers. De direct ingespoten motoren hebben de verstuivers onder een hoek, de indirecte hebben ze rechtop gemonteerd.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

35X

Bericht door johan »

Hallo René
De dynamosteun is uit één stuk bevestigd met twee boutjes. De inspuiters staan rechtop en met voorkamer. Er is multi power en diferentieel aanwezig dus moet het een X zijn. Kan er multi power aanwezig zijn op een gewone 35.
Zouden er 35X zijn met direct ingespoten motor dus zonder voorkamer. Kan men uitmaken aangaande het motornr of het een 3-A-152 of een A3-152 is. De tractor is nieuw gekocht bij een gekende MF daeler en is nooit veranderd van eigenaar. Zou men 3-A-152 motoren in een 35X gebouwd kunnen hebben.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Een X hoeft geen diffslot te hebben. Multi power was ook leverbaar op de benziene en petrolium trekkers. Da's dus geen reden om aan te nemen dat het een X is of niet. De dynamo steun is voor mij bepalend. Ik durf alleen niet te zeggen of de motor in de X al direct ingespoten was, ik vermoed eerder dat de latere 135 direct ingespoten is geweest ( die dealer weet dat kennelijk niet, maar 135 is direct ingespoten geleverd met 52 PK !) Aan de hand van de dynamo steun heb je dus een X.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Davy
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02 jan 2007 16:53
Locatie: Evergem, België

35 x

Bericht door Davy »

Hallo,
nog een plaats waar je het verschil kunt zien is tussen de achteras en het huis van de dieptecontrole. Bij een 35x is hier meer plaats tussen dan bij een gewone 35.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Davy,

Dat geeft alleen aan dat de "heavy duty" hef is gemonteerd. De enige trekker die 35X als type had was die met een A3.152 motor. Het bewijs daarvoor is de dynamo steun. Als die uit twee losse beugeltjes bestaat is het een 3.152 motor en dus geen X.

Groetjes,

René.
Laatst gewijzigd door fergie op vr 30 mei 2008 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Davy
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02 jan 2007 16:53
Locatie: Evergem, België

35 x

Bericht door Davy »

Hallo,
kon je die 'heavy duty' hef dan als optie krijgen ook op de gewone 35 en wat is het verschil? Meer hefvermogen?

Plaats reactie