Reviseren ferguson 23c histoparts

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
caferacerken
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 22:08

Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door caferacerken »

Iemand ervaring met deze set van histoparts?
https://histoparts.com/h37569-motor-rev ... guson-35/3
prijs/kwaliteit?
Alvast bedankt

van Marwijk
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 29 sep 2013 15:46

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door van Marwijk »

Hallo,
Met deze set geen ervaring, maar vorig jaar wel een revisieset besteld bij Kodaparts.nl.
Hier goede ervaring mee, en als je ze belt goede telefonische begeleiding/informatie.
Ik hoop dat je er wat mee.kan.

caferacerken
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 22:08

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door caferacerken »

Hey Marwijk,

dank voor je antwoord. De reden waarvoor ik die van histoparts prefereer is om dat ze in hun advertentie zeggen dat de zuigers anders zou zijn uitgevoerd om wat meer compressie te hebben...
Voor hetzelfde geld zijn al die sets van verschillende firma's bij de zelfde producent gemaakt...

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door admin »

Ik heb geen ervaring met deze set.
Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Histoparts maar ook Koop van der Parts.
Een iets hogere compressie zal inderdaad het starten iets verbeteren. Ik weet alleen niet wat er nog meer veranderd. Het zou ook kunnen dat de krachten op de drijfstang en lagers daardoor iets toenemen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door highway »

Hallo,

Deze set heb ik gemonteerd in onze 35. Het zijn prima onderdelen, enkel zou ik achteraf het veertje van de achterste krukaskeerring wat strakker zetten. Deze lekt een beetje bij mij. Ik heb verder ook nog een en ander aangepast aan de cilinderkop tbv van het starten. De mijne start nu als een kampioen. Verder is de revisieset mij goed bevallen.

Groet Niels

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door massey 35 »

Hallo Highway,

Wat heb jij veranderd aan de cilinderkop?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door highway »

Hallo,

Ik heb de gaten naar de voorkamers iets opgeruimd zodat er wat makelijker druk opgebouwd wordt en de ademhaling in de kamer verbeterd en ik heb gloeistiften gemonteerd. Mijn cilinderkop had deze niet, dus uitgezocht waar die horen te zitten en zodoende de kop onder de kolomboor gelegd en gaatjes geboord.

Gr Niels

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Reviseren ferguson 23c histoparts

Bericht door massey 35 »

Hallo Highway,

De gloeispiralen zaten bij mij al in de kop.
De opening van de voorkamers heb ik ook groter gemaakt.
Vandaag delen binnen gekregen dus volgende week beginnen met de revisie van de goudbuik.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie