diverse MF30

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Ncaluwe
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 jan 2023 19:54

diverse MF30

Bericht door Ncaluwe »

Hallo Allen,
sinds enige tijd ben ik trotse eigenaar vaan een MF 30 (daar ga ik vanuit op typeplaatje staat tog 308 AVNMY)echter trekkertje heeft een beetje zorg nodig.

1) de hef doet het niet ,na een speurtocht op het forum heb ik het volgende al gedaan olie er af gelaten deze was niet meer zo lekker en had water gehad.
filters nagezien ,bovenste filter = huis leeg zat geen filter in.
onderste filter ( onder de aftakas ) ok leeg zit geen filter in.
Afbeelding
en hoe werkt deze zijn hier ergens tekeningen van ?ik kan niet goed achterhalen hoe deze filter zijn werk kan doen ,het lijkt erop dat deze "los " in het oliecarter zit of zie ik het verkeerd?

nu ben ik dus op zoek naar het onderste filter en de veer en de afsluitstop welke achter het deksel zit.

2) hij heeft een olielekkage aan de deling ( zelfde kleur olie als er uit de trekker komt )enkel sealtje te vv?
Afbeelding
deling.jpg
olielek aan deling
(182.57 KiB) 114 keer gedownload
3)het rempadaal zit vast (dit het dichtste tegen het trekkerhuis) deze loopt van de rechterkant van de trekker naar de likse kant onderdoor is dit een as door het huis heen of is het een as in een as?Afbeelding
rem.jpg
rem
(121.44 KiB) 114 keer gedownload
alvast bedankt voor de hulp
N.Caluwe
Bijlagen
Image.jpeg
oliefilter onder aftakas
(227.59 KiB) 114 keer gedownload

Plaats reactie