Banden

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erik.korte
Berichten: 107
Lid geworden op: za 13 jan 2007 20:30
Locatie: Siddeburen

Banden

Bericht door erik.korte »

Wie had er laatst een adres voor goedkope banden??

Is voor een 35

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Erik,

Onderstaande duitse banden handel is tot nu toe de goedkoopste die ik heb gevonden. In nederland leveren sommige bandenhandels ook leuke banden tegen prijzen die acceptabel zijn. Goed shoppen loont zeker.

http://www.dertraktor.de/

Over merken kan ik je geen advies geven. Zelf heb ik stomill achterbanden op mijn trekker zitten. Ik heb er geen klachten over. Voorop heb ik een of ander vaag merk. Ook die gaan al een hele tijd mee.

Er zit op een dit forum ook een zoek functie. Daarmee heb ik bovenstaand antwoord ook teruggevonden.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

Heb zelf pirelly op de TEF & TED, rijden heerlijk soepel. Ik had echter een mazeltje daarmee, voor hobby normaal wat duur. Ik heb met de Stomill's gereden op een dexta en Gerrit z'n TEF, vond ik wat stug. We hebben hier ook een 4-wielige wagen op Barum en onze pers, die bevallen behoorlijk goed en ook de trekkers met barum waar ik het genoegen had op te mogen rijden vondt ik goed, tussen de pirelly's en stomill in ongeveer. Naar verluid moeten firestone's ook goed rijden en die werden ook af fabriek wel gemonteerd destijds. Op ons Beest (Hanomag) hebben we Rekord bandjes (echt goedkoop) die het ook best doen. (16.9x38 voor ca 350,- euro 2 jaar terug) Alleen kan ik je niet zeggen hoe stug die zijn, de hanomag is dusdanig zwaar dat het verschil niet voelbaar is.

In panningen heb ik vaak een duitser gezien met firestone voor stomill/barum achtige prijzen. Zie dat die site die Gerrit noemt nu oa. Fulda aanbied, als die op de Fulda autobanden lijken gaan ze lang mee maar kneiter hard !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erik.korte
Berichten: 107
Lid geworden op: za 13 jan 2007 20:30
Locatie: Siddeburen

Banden

Bericht door erik.korte »

Ik heb nog even doorgezocht. Bij Kuil banden in engelbert ben ik voor 460 euro klaar excl. montage.

Voor 6.00 x 16 BKT TF 9090 € 45.00

Achter 12.4 x 28 STARMAX € 185.00

Zijn dit goede banden??

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door admin »

Erik,

Het merk zegt me niets. Ik weet ook niet wat voor eisen je aan de banden stelt. Ik weet dat ze in Engeland meer naar het profiel en uiterlijk van de band kijken tijdens tentoonstellingen dan naar de kwaliteit.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie