Klepafstelling beschadigd

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
ketellap
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 14 mar 2021 16:51

Klepafstelling beschadigd

Bericht door ketellap »

Ik heb de kleppen van mijn MF35 (Goudbuik) afgesteld en loop nu tegen het volgende probleem aan. De draad van een van de stelschroeven van een inlaatklep is blijkbaar beschadigd of vervuild? en wel precies op de plek waar ik de contramoer moet vastzetten om 0,3 mm speling te borgen. Nu krijg ik maximaal een speling van 0,1-0,2 mm. Ook loopt de moer niet alleen naar onderen vast, maar ook na ca. 5 mm naar boven. Heeft iemand nog een advies hoe ik dit kan repareren of toch maar een gebruikte of nieuwe gaffel met stelbout bestellen.

Mvg. Hans Ketellapper

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klepafstelling beschadigd

Bericht door admin »

Vaak is namelijk het schroefdraad van de stelbout beschadigd en niet de de draad in de tuimelaar.
Als de schroef er niet meer uit te krijgen is, (ook niet met gepast geweld) kun je beter een andere tuimelaar zoeken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

ketellap
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 14 mar 2021 16:51

Re: Klepafstelling beschadigd

Bericht door ketellap »

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb inmiddels een gebruikte tuimelaar opgehaald bij Hans Eshuis in Looze. Van hem begreep ik dat de eindstop van de tuimelaarsas verwijderd kan worden door de verende pen te verwijderen. Ik heb -misschien wel te voorzichtig- met een drevel het pennetje geprobeerd te verwijderen, maar nog zonder succes. In mijn geval (Goudbuik) lijkt het geen verende pen, maar meer een massieve pen (conisch?). Graag advies hoe ik de pen het beste kan verwijderen.

Mvg. Hans

Plaats reactie