Vragen reviseren motor mf 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Vragen reviseren motor mf 35

Bericht door highway »

Hallo,

Ik ben bezig om de motor van onze 35 (23c diesel) te demonteren om te kijken wat er allemaal moet gebeuren om m weer goed te krijgen. Daar ben ik al tegen een aantal vragen aangelopen.

1. Waar zijn goede onderdelen te koop zoals bijvoorbeeld zuigers, bussen en kleppen? Je kan voor relatief weinig geld een revisieset kopen bij niet nader te noemen webshops, maar hoe zit het dan met de kwaliteit en pasvorm? Aanraders? Ik hoor het graag
2. Zitten de cilinderbussen erg vast? Ik lees dat het 'slip in type' bussen zijn, betekend dat je die er zo in schuift? En haal je de oude er dan ook redelijk gemakkelijk uit?
3. Hoe beoordeel je de klepgeleiders die in de cilinderkop zitten?

M.v.g

Niels

Wittmann
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 07 nov 2021 13:15
Locatie: Belgïe

Re: Vragen reviseren motor mf 35

Bericht door Wittmann »

Ik heb de kleppen er iets uit getrokken en erna zijdelings heen en weer bewogen. De inlaatkleppen hadden merkelijk meer speling. Maar ook de uitlaatkant had al veel speling. Het teveel aan speling is me ook bevestigd door het revisiebedrijf.
De kop is nu binnen om de zittingen uit te frezen, geleiders te vervangen en tot slot te vlakken.
Het vervangen van die geleiders is een kleine kost, dus gelijk gedaan, temeer omdat ik de kleppen ook vernieuw.
Alles gekocht bij agriline in UK btw, lijkt degelijk te zijn. Al is het natuurlijk steeds herverpakken in dozen met hun eigen logo erop natuurlijk.
De filmpjes van vintage tractor engineer (betalend) hebben al gled geholpen, samen met de topics hier. Ik dacht dat op youtube Bundy Bears ook een revisie gedaan had van de 23C.
Die bussen moeten er makkelijk uit komen, desnoods met de tik van een blok hout via de carterpan.

Plaats reactie