MF135 voorlader hydraulische cilinder

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
equinox
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 mei 2021 11:13

MF135 voorlader hydraulische cilinder

Bericht door equinox »

Hallo!

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een MF135 uit 1965. Hier zit een voorlader op die het best te vergelijken is met de onderstaande versie (met dank aan yesterdaystractors forum). Het enige verschil wat ik zo zie is dat mijn lift cilinder dubbelwerkend aangesloten kan worden (er zit nu een soort ontluchtingsventiel op de tweede aansluiting). Na wat zoeken lijkt het erop dat dit een veel voorkomende frontlader is op (o.a.) de britse MF135 tractors. Bij mij is het typeplaatje onleesbaar geworden, heeft iemand toevallig meer achtergrond info van deze frontlader?

Afbeelding
Afbeelding

Een van de lift cilinders lekt olie uit de kop. Ik heb hem weggebracht naar een werkplaats die hydraulische cilinders reviseren, maar had er helaas niet aan gedacht dat de onderdelen uit inchmaten bestaan. De werkplaats doet alleen metrisch en stelt nu voor hem om te bouwen naar metrisch. Dat wordt uiteraard een behoorlijke ingreep.

Ik heb een aantal dichtsets gevonden voor bijvoorbeeld de mf32 lader. Maar voor zover ik kan vinden is dit de industriële versie en ik weet niet of dit zomaar past. Heeft iemand meer informatie over de cilinders die gebruikt werden op de frontlader die ik heb?
Ook waar ik wellicht onderdelen kan vinden of een goede werkplaats? (Dat laatste bij voorkeur niet te ver van Nijmegen vandaan)

Met vriendelijke groeten,
Rik

equinox
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 mei 2021 11:13

Re: MF135 voorlader hydraulische cilinder

Bericht door equinox »

Kleine update:
Net even telefonisch contact gehad met de werkplaats. De cilinder is echt enkelwerkend, die tweede aansluiting zit gewoon dicht...
De stang heeft beschadigingen en wordt nu zo goed als mogelijk afgedraaid (hij is verder wel recht. Fingers crossed).
De cilinder geeft dus ook rechtstreeks op de stang de druk en niet op een zuiger (plunger cylinder). Ik dacht dat ze hem open zouden moeten slijpen, maar blijkbaar zit er ergens een borgringetje.
Zo zie je maar dat niets is wat het lijkt :roll:

Groeten,
Rik

Plaats reactie