olie lekkage koppakking FE 35 na revisie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Simon1980
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 apr 2014 12:17
Locatie: Anna jacobapolder

Re: olie lekkage koppakking FE 35 na revisie

Bericht door Simon1980 »

Pakking inspuiten met Copper gasket cement. Dat wordt met racemotoren, ook turbo diesels, gebruikt om de koppakkingen in te spuiten tegen lekkages.

Inspuiten, twee lagen kort laten drogen en pakking + kop monteren volgens normale manier. Heft kleine oneffenheden en krassen op het dichtingsvlak op, druk en temperatuur bestendig.

Wie weet helpt dit ook in dit geval! Ik gebruik het zelf bij de koperen koppakking van m’n Harley.

Grt

Simon

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: olie lekkage koppakking FE 35 na revisie

Bericht door GJM »

Simon1980 schreef: di 13 apr 2021 19:47 Pakking inspuiten met Copper gasket cement. Dat wordt met racemotoren, ook turbo diesels, gebruikt om de koppakkingen in te spuiten tegen lekkages.

Inspuiten, twee lagen kort laten drogen en pakking + kop monteren volgens normale manier. Heft kleine oneffenheden en krassen op het dichtingsvlak op, druk en temperatuur bestendig.

Wie weet helpt dit ook in dit geval! Ik gebruik het zelf bij de koperen koppakking van m’n Harley.

Grt

Simon
Thanks Simon!
Ik zal overwegen om volgende winter de kop nog eens te trekken. deze zomer laat ik het hierbij. de tuin heeft nu aandacht nodig en het lekt niet heel erg...maar het is wel jammer
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

Plaats reactie