Stillere demper

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Stillere demper

Bericht door hooidonk »

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een stillere demper voor de 155, omdat je er nu eigenlijk niet fatsoenlijk zonder gehoorbescherming mee op pad kunt.

Nu staat er een demper op met een dik stuk van Ø11cm en zo'n 50cm lang.

Afbeelding


Via het plaatselijke LMB heb ik een Granit op proef gehad, maar die was dunner en klonk ook duidelijk scheller dan ik nu heb.

Afbeelding

Afgelopen week van een collega een Deutz(!) :roll: demper op proef gehad en die was wel duidelijk aangenamer.

Afbeelding

Maar eigenlijk is dat natuurlijk vloeken in de kerk, dus mijn voorkeur gaat wel heel sterk uit naar een MF schoorsteen.
Kan iemand me hier mee verder helpen en heeft goede ervaringen met een goed dempende demper?
Het schijnt dat ze het van de 500 serie beter doen, maar volgens mij zit daar ook veel verschil tussen de verschillende leveranciers.

Bedankt en groetjes,
Marten

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Stillere demper

Bericht door Teedee »

Van wat ik gehoord heb, zijn de (inmiddels verroeste) originele dempers het stilst en is aftermarket eigenlijk altijd luider. Heb je er al eens aan gedacht om je demper open te maken? Als het een absorptiedemper is, dan kun je er vers (basaltwol, geen steenwol of glaswol, want dat vliegt er in mum van tijd weer uit) dempingsmateriaal omheen doen en anders zou je er schotten in kunnen maken.

Groet!

Tim
TEA20 '55

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: Stillere demper

Bericht door hooidonk »

Hallo Tim,

Bedankt voor je suggestie!

Ik hoop alleen eerst een kant en klare oplossing te vinden, anders is dit zeker een idee.

Groetjes,
Marten

Plaats reactie