Compressie MF 35 peletroleum

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
KeesFE35
Berichten: 4
Lid geworden op: di 02 okt 2018 14:34

Compressie MF 35 peletroleum

Bericht door KeesFE35 »

Hallo

Wij hebben een MF 35 Peletroleum met standaard motor. Wij denken dat de motor te weinig compressie heeft, daarom willen wij de compressie meten. Maar wij kunnen nergens vinden hoe veel bar compressie de motor zou moeten hebben. Als u meer weet laat het maar horen, al vast bedankt.

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Compressie MF 35 peletroleum

Bericht door highway »

Hallo,

Ik ben even op zoek geweest en het zou theoretisch uit moeten komen op 6.8 bar. Dat vind ik zelf aan de lage kant. Zelf zou ik rond de 8 a 9 bar verwachten. Ik heb zelf geen ervaring met dit type motor, maar misschien is er verder iemand op het forum die het exacte getal weet?

Waar je verder nog op moet letten bij 't meten van de compressie is dat de gasklep volledig open staat. Dus vol gas testen. Bij een diesel hoeft dit niet omdat daar de gasklep ontbreekt.

Wat was de reden voor het vermoeden van gebrek aan compressie?

Ik hoop dat je er wat mee kan

Gr niels

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Compressie MF 35 peletroleum

Bericht door fergie »

Hello Niels,

Een TEF en bv een landrover diesel heeft weldegelijk een gasklep !!.

En met een compressie zo laag als bij een petrolium vind ik 6.8 bar niet raar hoor. Ik kan momenteel ff niet bij de compressie gegevens maar rond de 6:1 dacht ik onthouden te hebben voor de 35 TVO motor.

Groetjes,

René.