Pagina 1 van 1

Ki-gas vernevelaar

Geplaatst: za 30 jan 2021 20:58
door henkieTEF
Hi,
TEF 1956 diesel
Na wat speurwerk gevonden dat de vernevelaar die net boven de gloeispiraal dicht zit.
WD40 gebruikt nadien uitgekookt. Ik kreeg er een heel klein beetje lucht doorheen nadien.....gevoel 0.1mm De vernevelaar gemonteerd maar er komt haast niets uit het gaatje.
Ik ga ervanuit dat je op de Ki-gas pomp drukt dat er de mogelijkheid bestaat om hem in te drukken
Nu lees ik elders op dit forum dat dit gaat je 0.5 mm moet zijn en dat je het gaatje welke ik zie zitten moet doorboren.
Is er ook een manier om zonder door te boren alle vuil uit de vernevelaar te krijgen? of is het toch gewoon doorboren?

Re: Ki-gas vernevelaar

Geplaatst: wo 03 feb 2021 21:57
door fergie
Hello HenkieTEF,

De Kigas pomp schroef je eerst los, trek je uit en duw je dan in, mischien ten overvloede maar toch ff vermelden.

Als de pomp goed werkt en je krijgt geen verneveling dan is er mischien wat uit te boren maar er hoort echt maar een heel klein gaatje in.

Groetjes,

René.

Re: Ki-gas vernevelaar

Geplaatst: wo 03 feb 2021 22:35
door henkieTEF
Fergie,

Bedankt voor je reactie. Nog niet door geboord. Ik vind dat je norzels altijd origineel met houden.
Ik heb gespoeld met WD40 en hoge luchtdruk lange tijd doorgeblazen. Inmiddels kan ik er brandstof doorheen persen.
Het tankje is nog lek, ff dicht lassen (hardsolderen). Dan de proef om met dit koude weer te starten.
Gebruiken jullie diesel of gebruiken jullie Peteroleum?

Re: Ki-gas vernevelaar

Geplaatst: do 04 feb 2021 19:07
door fergie
Hello HenkieTEF,

Diesel werkt prima, petrolium voegt eigenlijk niets toe anders dan 't niet vlokken als 't koud is. Maar dan start ie op de diesel in de tank mischien ook niet....

Groetjes,

René.

Re: Ki-gas vernevelaar

Geplaatst: do 04 feb 2021 23:18
door Bert353
doorprikken met een naainaald?

Re: Ki-gas vernevelaar

Geplaatst: vr 05 feb 2021 16:23
door admin
Bij de vernevelaar in mijn oude motor zat er een plaatje achter het gat. Hierdoor kon ik niet doorprikken om hem weer open te krijgen.

Ten einde raad maar helemaal doorgeboord met een grote boor, stukje draad in getapt. Daar een stukje bout je in gezet en toe weer een 1mm gat geboord en die met een centerpunt half dicht geslagen om wat meer verstuiving te krijgen in plaats van een straaltje. Werkte beter dan ik ooit had durfen hopen.

Ik heb zowel diesel als lampolie gebrobeerd. Maakt geen verschil bij het starten. Gebruik nu gewoon diesel.