Kentekenplicht

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

t42
Berichten: 9
Lid geworden op: di 09 jun 2020 21:44

Re: Kentekenplicht

Bericht door t42 »

mijne ook binnen bj 49 chassis nr moet ik opnieuw inslaan.
mijn zelfbouw trekker is ook goed gekeurd na maand wachten
Ted bouwjaar ??

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kentekenplicht

Bericht door admin »

Leuk dat je zelfbouw trekker ook goedgekeurd is.
Deel eens een foto met ons.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

DHM
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 13 aug 2018 19:57

Re: Kentekenplicht

Bericht door DHM »

Kreeg vandaag mijn kentekencard binnen.
In de brief die erbij zit staat dat je geen lentekenplaat op de trekker hoeft te monteren mits je niet harder gaat dan 25 km/u
Blijkt dus dat je helemaal geen platen hoeft te laten maken mits je daar dus onder blijft.
Heb voor de zekerheid nog even contact met de RDW gehad , en die bevestigen dat.
Ook is er verzekering plicht na registratie dat weer wel zoals ik in een eerder topic heb geschreven.
En vergeet ook niet de verz.mij te informeren dat je geregistreerd staat bij de RDW anders volgt er een boete.

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Kentekenplicht

Bericht door highway »

Hallo,

Zoals ik het begrepen heb is het zo: als je harder wil rijden dan 25 km/h dan moet je nu al een kentekenplaat hebben.
Rijdt je trekker niet harder dan 25 km/h, de meesten op dit forum zullen daar wel onder vallen denk ik, dan is een plaat NU nog niet verplicht. Deze is na 2025 WEL verplicht. Als er een aanhanger achter gaat kan deze onder de 25 km/h mee op een witte plaat net zoals bij de auto zeg maar. Rijdt je harder dan 25 dan moet je voor de aanhanger een APART kenteken hebben wat ook gemonteerd moet zijn. Je mag dan max 40 km/h rijden

Groet, niels

Plaats reactie