staalborstel op werkbankslijper

Hier kun je al je sleutel tips, zelf gemaakt (speciaal) gereedschap, truuks etc delen met je medehobbyisten.
Alle tips zijn geplaatst met de beste bedoeling en kunnen nooit je gezond verstand vervangen. Op de tips zit dan ook geen enkele garantie.
Het namaken van het door andere geplaatste gereedschap gebeurd altijd voor eigen risico!

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

staalborstel op werkbankslijper

Bericht door Bert353 »

Hallo,

Ik vond het toch eens tijd worden voor een staalborstel op mijn werkbankslijper, die vond ik zo handig bij onze lokale garage, en dat knoeien met een klein draadborsteltje in boormachien of slijptol ben je ook een keer zat!

Maar wat een prijsverschil!
al vanaf 2,99, tot bijna 100€ !
Ik vraag me af of dat echt dezelfde die voor zoveel geld méér verkocht worden of dat er toch nog wel degelijk kwaliteitsverschil inzit?
hbm-l-1022-1.jpg-1200x600-6f414ebc88.jpg
hbm-l-1022-1.jpg-1200x600-6f414ebc88.jpg (78.51 KiB) 2598 keer bekeken
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: staalborstel op werkbankslijper

Bericht door admin »

Hoi Bert,


Zo'n borstel is inderdaad best handig.
Kwaliteit verschil is er zeker. Maar of je 30x meer wilt betalen is maar de vraag.
Het spul uit China is lang niet altijd slecht. Ik heb voldoende chinees spul in huis, maar koop niet meer via de goedkoopste leveranciers op internet.
Ik heb wat borstels op de haakse slijper. Dat werkt beter dan op de boormachine.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: staalborstel op werkbankslijper

Bericht door Bert353 »

Eigenlijk gebruik ik ze allemaal, dwz in de batterijboor, slijptol, en nu dan ook op de werkbank, is véél praktischer vind ik, heb je nog een handje extra.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: staalborstel op werkbankslijper

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Er zit weldegelijk verschil in chineese dingen onderling maar zeker ook in spul dat dichter bij gemaakt wordt !. Wat mij vooral op valt is dat ze met een gereduceerd toerental op de haakse slijper veel langer mee gaan (4-5 keer) voor slechts weinig minder productiviteit. (dat geld ook zeker voor schuurschijven). Op 't werk heb ik een 2000 toeren lucht poets machientje voorzien van een M14 opname, ideaal gewoon en die borsteld heel lang ook met de zachte bortsels !.

De werkbank slijpers werken inderdaad goed maar wees er wel bedacht op, sommige voorwerpen worden behoorlijke projectielen !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie