welke motor in een 20-25-special?
Moderators: Tony, fergie, admin
welke motor in een 20-25-special?
Hallo, ik moet wat lekkages verhelpen aan een MF-20-25-special.
wie kan mij vertellen welke motor daarin zit?
rondom een verstuiver is er een berg van aangekoekte koolstof (denk ik?) die ik moet loshalen en schoonmaken /lekvrij moet maken.
En aan de vlamstart is er een diesellekkage, kan het zijn dat daar een "olive" aan de leiding zit die lekt?
of (wat ik eens gehoord heb) is die vlamstart uitgevoert in twee verschillende schroefdraden?
wie kan mij vertellen welke motor daarin zit?
rondom een verstuiver is er een berg van aangekoekte koolstof (denk ik?) die ik moet loshalen en schoonmaken /lekvrij moet maken.
En aan de vlamstart is er een diesellekkage, kan het zijn dat daar een "olive" aan de leiding zit die lekt?
of (wat ik eens gehoord heb) is die vlamstart uitgevoert in twee verschillende schroefdraden?
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hoi Bert,
Heb je een foto van de trekker?
Als het om een MF25 of MF30 gaat, zit er een A4.99 of A4.104 in. (Verschil in Boring).
Heb je een foto van de trekker?
Als het om een MF25 of MF30 gaat, zit er een A4.99 of A4.104 in. (Verschil in Boring).
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: welke motor in een 20-25-special?
nee, heb ik niet, wat ik wel weet is dat het een trekker is met een chassis.
ik weet niet of dat belangrijk is voor het modelverschil?
ik weet niet of dat belangrijk is voor het modelverschil?
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hoi Bert,
De MF 25 heeft een chassis. Hierin zit een Perkins diesel motor. A4.99 of A4.104
Zie de volgende folder bijvoorbeeld.
http://www.annatefka.nl/mf_folders/mfxx ... _01_00.htm
De MF20 (MF21) is een Pony met geupgrade plaatwerk. Zie de volgende folder:
http://www.annatefka.nl/mf_folders/mfxx ... 01_00.html
De aanduiding special herken in Nederland niet. Dus dat helpt mij niet helaas.
De MF 25 heeft een chassis. Hierin zit een Perkins diesel motor. A4.99 of A4.104
Zie de volgende folder bijvoorbeeld.
http://www.annatefka.nl/mf_folders/mfxx ... _01_00.htm
De MF20 (MF21) is een Pony met geupgrade plaatwerk. Zie de volgende folder:
http://www.annatefka.nl/mf_folders/mfxx ... 01_00.html
De aanduiding special herken in Nederland niet. Dus dat helpt mij niet helaas.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hoi Gerrit, helaas zie ik het verschil niet, maar is niet erg, ik moet zien dat ik die lekkages verhelp, maar met die lui hier aan de servicebalies zal het nog een hele toer worden de juiste onderdelen te krijgen.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hallo Bert,
CAV heeft inderdaad 2 verschillende schroefdraden voor de vlamstart.
Ik weet niet of in een MF 20 of 25 een CAV zit, omdat dit een Franse tractor is.
Op een CAV staat heel vaak een onderdeel nummer op 1 van de 6 zijkanten waar je de sleutel op zet.
Misschien zit in deze Franse tractor een Rotodiesel ????? vlamstart.
Groeten Wim.
CAV heeft inderdaad 2 verschillende schroefdraden voor de vlamstart.
Ik weet niet of in een MF 20 of 25 een CAV zit, omdat dit een Franse tractor is.
Op een CAV staat heel vaak een onderdeel nummer op 1 van de 6 zijkanten waar je de sleutel op zet.
Misschien zit in deze Franse tractor een Rotodiesel ????? vlamstart.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hooo, dat weet ik zo ook niet, maar dat zullen we morgen wel zien.
merci
merci
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: welke motor in een 20-25-special?
Het schijnt een speciale uitvoering te zijn van MF25.
Ik heb de onderdelen gedemonteerd, en bij de verstuiver schijnt het een stofkapje te zijn wat gesmolten is, rubber, schijnt erg moeilijk aan te komen te zijn, oorzaak: verstuiver niet hard genoeg aangedraait, lekte langs de overigens nog blinkende koperen brandplaat.
Heeft iemand misschien het aandraaimoment van de twee moeren die de plaat vasthoud?
vlamstart; lekkage van diesel, bougie gedemonteert samen met dieselleiding meegenomen, dealer heeft ons een nieuwe leiding verkocht niet de passende want die hadden ze niet, en twee nieuwe olijfjes(snijringen) 5mm.
hun conclusie was dat de leiding gescheurd was overlangs, zo'n lange scheur hadden ze nog nooit gezien..., logisch ook, wat na nader onderzoek bleek dat de lasnaad van de leiding te zijn, en was ook niet gescheurd.
Waarschijnlijk ga ik daar morgen een olijfje vervangen, en dan kijken we verder.
Ik heb de onderdelen gedemonteerd, en bij de verstuiver schijnt het een stofkapje te zijn wat gesmolten is, rubber, schijnt erg moeilijk aan te komen te zijn, oorzaak: verstuiver niet hard genoeg aangedraait, lekte langs de overigens nog blinkende koperen brandplaat.
Heeft iemand misschien het aandraaimoment van de twee moeren die de plaat vasthoud?
vlamstart; lekkage van diesel, bougie gedemonteert samen met dieselleiding meegenomen, dealer heeft ons een nieuwe leiding verkocht niet de passende want die hadden ze niet, en twee nieuwe olijfjes(snijringen) 5mm.
hun conclusie was dat de leiding gescheurd was overlangs, zo'n lange scheur hadden ze nog nooit gezien..., logisch ook, wat na nader onderzoek bleek dat de lasnaad van de leiding te zijn, en was ook niet gescheurd.
Waarschijnlijk ga ik daar morgen een olijfje vervangen, en dan kijken we verder.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hallo Bert,
Heb je gekeken of er een onderdeel nummer op de zijkant van de vlamstart stond?
Als de motor een beetje warm is, motor stopzetten.
Dan kun je de vlamstart er uit draaien en de brandstofleiding buiten de motor monteren.
Een afdichtdopje in het inlaatspruitstuk en de motor laten lopen.
Dan kun je kijken waar hij gaat lekken.
Kun je ook een foto maken van de complete tractor?
Misschien kan iemand dan zien welk type het is.
Zit er niet ergens een aluminium kleurig / zwart kleurig plaatje op?
En een paar foto's van de motor, van beide kanten.
Groeten Wim.
Heb je gekeken of er een onderdeel nummer op de zijkant van de vlamstart stond?
Als de motor een beetje warm is, motor stopzetten.
Dan kun je de vlamstart er uit draaien en de brandstofleiding buiten de motor monteren.
Een afdichtdopje in het inlaatspruitstuk en de motor laten lopen.
Dan kun je kijken waar hij gaat lekken.
Kun je ook een foto maken van de complete tractor?
Misschien kan iemand dan zien welk type het is.
Zit er niet ergens een aluminium kleurig / zwart kleurig plaatje op?
En een paar foto's van de motor, van beide kanten.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: welke motor in een 20-25-special?
foto's van beide kanten van de motor staan hierboven al.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hoi Bert,
Dit is een MF25. Wat er speciaal aan is durf ik niet zeggen.
Kan zijn dat er een A4.107 motor in zit in plaats van een A4.99.
Verschil zie je niet aan de buitenkant.
Of dat er een tweetraps koppeling in zit.
Las naad in een koperen buis is onlogisch. Dat dicht per definitie moeilijk tot niet af met een knelkoppeling.
Succes met de reparatie.
Tip: normaal moet je 30 seconden voorgloeien voordat je start. Echter er is een meneer in Nederland die na 5 seconden voorgloeien al kon starten en bij 30 seconden niet. Altijd het proberen waard. Misschien had er een andere vlamstart opgezet.
Dit is een MF25. Wat er speciaal aan is durf ik niet zeggen.
Kan zijn dat er een A4.107 motor in zit in plaats van een A4.99.
Verschil zie je niet aan de buitenkant.
Of dat er een tweetraps koppeling in zit.
Las naad in een koperen buis is onlogisch. Dat dicht per definitie moeilijk tot niet af met een knelkoppeling.
Succes met de reparatie.
Tip: normaal moet je 30 seconden voorgloeien voordat je start. Echter er is een meneer in Nederland die na 5 seconden voorgloeien al kon starten en bij 30 seconden niet. Altijd het proberen waard. Misschien had er een andere vlamstart opgezet.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: welke motor in een 20-25-special?
We hebben de vlamstart nu dicht gekregen, maar het lekken bleek niet voorbij?
Vandaag nog maar eens gekeken, en het bleek van het benzinekraantje af te komen.
spul gedemonteerd, schoongemaakt en bekeken.
dit kraantje is van het type dat om rondom het asje af te dichten een (in dit geval) rubberen ringetje heeft zitten wat je vervolgens opsluit met een holle moer, en als het dan lekt geef je de moer nog een beetje (draait hem nog wat aan).
Ik denk dat het rubberen ringetje uit ouderdom wat hard geworden is.
Weet hier iemand waar je zo'n ringetje vandaan krijgt? moet natuurlijk wel dieselbestendig zijn.
Zie foto's:
Vandaag nog maar eens gekeken, en het bleek van het benzinekraantje af te komen.
spul gedemonteerd, schoongemaakt en bekeken.
dit kraantje is van het type dat om rondom het asje af te dichten een (in dit geval) rubberen ringetje heeft zitten wat je vervolgens opsluit met een holle moer, en als het dan lekt geef je de moer nog een beetje (draait hem nog wat aan).
Ik denk dat het rubberen ringetje uit ouderdom wat hard geworden is.
Weet hier iemand waar je zo'n ringetje vandaan krijgt? moet natuurlijk wel dieselbestendig zijn.
Zie foto's:
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hello Bert,
Voor ik begon had ik deze helemaal schoon en droog gemaakt. Truck cleaner of "trafic film remover" werkt goed. In spuiten met een vloeistof spuit of planten spuit of een oude bus glasex of zo en een minuutje of 10 laten in trekken en dan afspuiten met een hogedruk spuit op enige afstand. Liefst een heet water spuit maar koud wil ook. Dan droogen laten en kijken waar 't ding weer nat word en dan van boven naar beneden werken !.
Groetjes,
René.
Voor ik begon had ik deze helemaal schoon en droog gemaakt. Truck cleaner of "trafic film remover" werkt goed. In spuiten met een vloeistof spuit of planten spuit of een oude bus glasex of zo en een minuutje of 10 laten in trekken en dan afspuiten met een hogedruk spuit op enige afstand. Liefst een heet water spuit maar koud wil ook. Dan droogen laten en kijken waar 't ding weer nat word en dan van boven naar beneden werken !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hoi René,
Aangezien deze trekker verder erg netjes is, ook schoon, (Daarom word de eigenaar helemaal gek als er druppels aanhangen of plekken onder liggen.) en ik gezien heb dat het asje van het kraantje niet goed afgedicht word, hebben we de tank leeggemaakt, kraantje gedemonteerd om de boel eens goed schoon te maken, Remmenreiniger en zachte messingborstel en schoonblazen met compressor, kraantje opnieuw gemonteerd, paar liter diesel in de tank, en begon opnieuw te lekken.
zodoende weet ik dus dat we een nieuwe afdichting nodig hebben.
alleen, waar? haal ik die vandaan?
op de foto zie je het binnenwerk van het kraantje, dat messing wieltje zit met een pennetje vast aan het asje, als ik dat eruit tik, kan ik dat wieltje eraf halen en het oude rubber ringetje vervangen.
de afdichting gebeurt hier als je het kraantje geplaatst hebt, kun je met die holle messing moer het rubber ringetje opsluiten, en hoe strakker je dat aandraait, hoe beter het afsluit, maar ook als het "te" strak zit wil het niet meer draaien.
Aangezien deze trekker verder erg netjes is, ook schoon, (Daarom word de eigenaar helemaal gek als er druppels aanhangen of plekken onder liggen.) en ik gezien heb dat het asje van het kraantje niet goed afgedicht word, hebben we de tank leeggemaakt, kraantje gedemonteerd om de boel eens goed schoon te maken, Remmenreiniger en zachte messingborstel en schoonblazen met compressor, kraantje opnieuw gemonteerd, paar liter diesel in de tank, en begon opnieuw te lekken.
zodoende weet ik dus dat we een nieuwe afdichting nodig hebben.
alleen, waar? haal ik die vandaan?
op de foto zie je het binnenwerk van het kraantje, dat messing wieltje zit met een pennetje vast aan het asje, als ik dat eruit tik, kan ik dat wieltje eraf halen en het oude rubber ringetje vervangen.
de afdichting gebeurt hier als je het kraantje geplaatst hebt, kun je met die holle messing moer het rubber ringetje opsluiten, en hoe strakker je dat aandraait, hoe beter het afsluit, maar ook als het "te" strak zit wil het niet meer draaien.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: welke motor in een 20-25-special?
Hallo Bert,
Kun je hier geen normale O - ring voor gebruiken?
Is in vele maten te koop bij een LMB bij jouw in de buurt, of heb ik dat mis?
Als een normale O - ring te zacht is eventueel een 70 of een 90 shore monteren.
Groeten Wim.
Kun je hier geen normale O - ring voor gebruiken?
Is in vele maten te koop bij een LMB bij jouw in de buurt, of heb ik dat mis?
Als een normale O - ring te zacht is eventueel een 70 of een 90 shore monteren.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9