Oliekoeler MF 178

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
MF3622wd
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 apr 2018 9:01

Oliekoeler MF 178

Bericht door MF3622wd »

Goedemorgen
Ik wil mijn achterbrug van een 178 met ronde as vervangen door een vierkante as. Hiervoor heb ik een donortrekker op de kop getikt.

Dit is een luxere uitvoering met o.a. dubbele pomp, remventiel en oliekoeler. De vraag gaat nu over de olie koeler. Weet iemand hoe die is aangesloten in de trekker?

Hij gaat net onder de stuurkolom naar binnen en gaat dab van daaruit naar denk ik de pomp.
Ik heb de trekker nog niet overmidden, dus jkan niet zien hoe de leidingen verder lopen.

Gezien de geringe ruimte voor de leidingen wil ik die op de donor laten zitten, anders moet daar ook de hele stuurkolom af.

Weet iemand of deze leidingen nog leverbaar zijn?

Verder zijn tips voor het overzetten van de achterbrug hartelijk welkom.

Mijn huidige trekker is een MF 178 4wd en de donor is een MF 178 2wd. Mocht ik die leidingen willen gebruiken, zal ik ze toch moeten verlengen omdat bij mijn eigen trekker de 4wd er nog tussen gebouwd zit.

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie.

Bertus

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Oliekoeler MF 178

Bericht door massey 35 »

Hallo Bertus,

Heeft jouw MF 178 4 wiel 2 verlengers tussen de versnellingsbak en de achterbrug zitten?
Normaal heeft een MF 178 een verlengstuk van ongeveer 15 cm zitten en bij een 4 wiel zit in dit verlengstuk het 4 wiel set.
Volgens mij verschillen ze niet van lengte.
Of hebben de eerste MF 178 met ronde trompetten dit verlengstuk niet??
De leiding loopt vanaf de kleine pomp (multiepower en / of hydraulische aftakas) door de versnellingsbak en dan naar voren langs de motor.
Deze leiding bestaat vaak uit een stuk leiding, een stuk slang en weer een stuk leiding, dit geheel is 1 onderdeelnummer.
Er zit dan ergens bij de motor een filter en voor de koelwater radiateur zit dan de oliekoeler.
Er staan vast wel ergens onderdelenplaatjes hier op de site van Annatefka.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

MF3622wd
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 apr 2018 9:01

Re: Oliekoeler MF 178

Bericht door MF3622wd »

Bedankt voor de reactie, Het tussenstuk bij de 178 4wiel is i18 cm. Op de andere 178 2wiel waarvan ik de zware achteras wil overzetten zit geen tussenstuk tussen.
Deze hebben we inmiddels gedemonteerd. We kunnen inderdaag de leiding/slang naar voren zien lopen. Omdat hiet geen tussenstuk op zit, is deze sowieso tekort.
Omdat deze trekker weer weggaat wil ik dat laten zitten omdat als h=je die wilt demonteren je de hele stuurkolom moet verwijderen om er goed bij te kunnen. Liever bestel ik dat onderdeel dan in zijn geheel. Vraag is alleen dan, wie weet wat voor onderdeelnummer dit is. Misschien heeft deze oliekoeler ook op de 500 serie gezeten.
Heeft iemand tips waar ik deze onderdelen kan vinden. Er zijn heel veel onderdelen te koop, maar deze zie ik niet vaak. Voor de montage op mijn eigen trekker zal ik wel de stuurkolom moeten verwijderen om alles netje weer aan te sluiten. Hoor het graag.Gr Bertus

Plaats reactie