Welke primer....

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Geert p
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 13 sep 2019 5:37

Welke primer....

Bericht door Geert p »

Goede morgen,

Na enig zoekwerk en het lezen van diverse mislukte projecten word ik er niet veel wijzer van...
Ik ben op zoek naar een goeie primer...

Welke primer kan ik nou het beste gebruiken voor m'n tef.
Welke (merken) gebruiken jullie ?
En kan ik de zelfde primer gebruiken voor het motorblok?

Wie zou me daar wat duidelijk in kunnen verschaffen.

Alvast bedankt

Groetjes Geert

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: Welke primer....

Bericht door GJM »

Geert,

Ik gebruik voor mn staalwerk een MOTIP primer in spuitbussen. in mijn geval geel voor de goudbasis en grijs voor de grijs basis.
Ik gebruik wel een speciale Aluminium primer voor de aluminium onderdelen. Dit is mij aangeraden door een bevriende professional.

Deze primers hebben me al aan aantal malen positief verrast als ik meende de ondergrond niet helemaal lekker schoon te hebben.

Succes

(kijk even bij mijn restauratieverslag goudbuikje, daar zie je wel wat spuitwerk.)

Gertjan
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke primer....

Bericht door admin »

Bij mijn trekker heb ik primer en verf van dezelfde leverancieren merk gehaald. De oplosmiddelen moeten ook bij elkaar passen anders gaat het nog fout.
Aluminium is wel veel kritischer met de primer dan ijzer. Dus even navragen bij de verfleverancier.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Geert p
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 13 sep 2019 5:37

Re: Welke primer....

Bericht door Geert p »

Bedankt voor jullie antwoord,

Motip zal hem gaan worden, word veel over gesproken in positieve zin.
Voor de aluminium delen zal ik inderdaad even gaan navragen.

Bedankt in ieder geval.

Groetjes Geert

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Welke primer....

Bericht door ruud smit »

Ik gebruik de rustprimer 769 van rustoleum, alle trekkers en werktuigen gaan eerst in deze primerlaag, hij is op basis van vis olie, goede hechting en kan tegen warmte van de motor, in grijs en bruinrood verkrijgbaar
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

Plaats reactie