Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Rene Posterenk
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 jul 2018 15:47

Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door Rene Posterenk »

Hoi,

Ben bezig met het luchtfilter, is goed smerig dus kan wel even schoongemaakt.

Nu wil ik aan de inlaat en de uitlaat kan van het filter nieuwe slangen monteren.

Histoparts heeft deze, maar ik zit wat in m'n maag met de bijbehorende afbeelding: Ik moet van ca 50 na ca 60mm, verder moet er een hoe ik de slang zitten, én ik moet een hoogte verschil overbruggen.
Doet deze slang dat allemaal?
https://histoparts.com/358029___luchtslang-mf354/3

Verder: Ik begrijp dat ik olie in het filter moet doen? Wat voor'n olie, hoeveel en waarin?

Dank!

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo,

Ik zou niet durven zeggen of die slang van Histoparts zou passen. Ikzelf zou het denk ik wel aandurven om deze te bestellen.

Over de olie in het luchtfilter:

Als je de klem rond het luchtfilter losdraait kun je het bakje aan de onderkant eraf pakken. Deze moet je eerst goed schoonmaken. Daarna zie als het goed is ''Exact oil level'' met een streepje ingeslagen staan. Je moet er olie in doen tot dat streepje. Ikzelf doe daar meestal gewoon motorolie in.

Mvg. Stefan
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

Rene Posterenk
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 jul 2018 15:47

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door Rene Posterenk »

Dank je Stefan.

Zal maar eens wat spullen gaan bestellen dan.. :-)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Heb het spul binnen, passen prima beide slangen.

Verder ook maar even een nieuwe urenteller gekocht, de oude deed het niet meer, en de tellerplaat was helemaal verweerd. Moet nog even checken of de kabel nog in orde is trouwens, maar moet toch nog slangenklemmen bestellen voor de luchtfilterslangen.

Overigens werd ik gewezen op deze site:
https://www.koopvanderwalparts.com/
Hogere verzendkosten maar onderdelen zijn zeker 20% goedkoper....

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door ruud smit »

Koop van der wal zeker goede dealer, is Qtp spul uit Engeland, als je boven de 100,00 bestel dan is het gratis verzenden, of je haal het zelf op !
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door Bert353 »

Hoe is de kwaliteit en pasvorm van QTP?

ik ben daar niet mee bekend.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door ruud smit »

Goed Bert, alles wat ik heb gehad ervan was goed , bij hsp lijkt dat nog wel eens moeilijk te zijn , ik heb meerdere verhalen gehoord dat iets niet paste of twee ongelijken materialen opgestuurd !
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door StefanDeWilde »

Heeft iemand ook ervaring met de zuigers/bussen en andere motoronderdelen van deze site?

De prijzen zijn erg laag dus zou hier graag mijn trekkertje een beurt mee willen geven.

Mvg. Stefan
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door GJM »

Ik heb al veel bij Koop gekocht. Goede spullen en erg goede service.

Het revisie set voor mijn 4 cyl heb ik in de ik gekocht. Goedkoop en erg goed spul.

Gertjan
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door fergie »

Hello Stefan,

Ik ben meer een fan van QTP via koopvanderwal. Dat of bepco spul (voor perkins).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Paar vragen over het luchtfiter, MF35/4 1958

Bericht door Bert353 »

Wat bedoel je daarmee René, dat koop goed spul levert?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Plaats reactie