Carterdruk revisie dus!

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

Hoi hoi,

Mijn tef20 heeft veel carterdruk en olie sijpelt eruit via de peilstok. (was bekend) :(
Dus blok zal eruit moeten, en worden nagekeken wat er vervangen zal moeten worden(sowieso veren, bussen, kleppen etc.)

Nu is mijn vraag ik wil wat offertes laten plaatsen weet iemand nog wat prima adresjes?
Bij voorkeur in Brabant/Zuid holland(woon tussen Breda en Gorinchem)

Of iemand hier op het forum? wat weer scheelt qua btw

Greetings Eightblock :mrgreen:
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door ruud smit »

Beste eightblok
Ik zou het lekker zelf doen, offertes vragen kan maar reken er wel op dat het een dure trekker wordt, net wat de vorige forum leden al zeiden, als je bezig ben dan kan je beter alles vervangen omdat hij toch open licht ! Ik heb mijn tef diesel zelf gereviseerd en al met al kosten de onderdelen wat ik heb vervangen al gauw rond de 2000,00 euro ! Ik heb het gehele motorblok gereviseerd, nieuwe bussen en zuigers en ook Zuigerveren waar jij het over had, alle pakkingen nieuw ,ik heb de kop laten reviseren, nieuwe kleppen, nieuwe klep zittingen, vlakken en dat koste € 800,00 ec btw, dat heb ik dus alleen laten doen door iemand anders, laat staan als je alles laat doen door een ervaren monteur, dan kost het heel wat einde van het verhaal, dus ik zou adviseren mooi zelf te doen, heb ik ook gedaan, ik ben schilder van beroep ! Ook geen monteur dus haha hij rijdt en loopt nog steeds nu ,als nieuw en met zwaar werk gebruik ik hem ook, koop een boek over de tef en met alle leden hier op,het forum moet het lukken, en ook veeeeeeel geduld , en als je wat niet begrijp gewoon vragen hier , en werk maatgericht ,een klein beetje speeling wordt al gauw heel grote speeling ,succes
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door admin »

Hoi Eightblock,

Er gaan veel sleuteluren in een TEF blok zitten. Dat is geld wat je zelf kunt verdienen. Je leert er van en het kan voldoening geven. Koop in ieder geval de service manual. Liefst de papieren versie, dat werkt gemakkelijker dan een digitale kopie.
De prijs van de manual verdien je gemakkelijk terug.

Ik heb zelf eerst een ander blok gereviseerd samen met een forumlid en die in mijn trekker gezet. Voordeel was dat ik met AnnaTEFka kon blijven rijden tot die motor klaar was. Kop hebben we klaar laten maken door een revisie bedrijf. Was niet goedkoop. Dat was trouwens de hele revisie niet.

En zoals Ruud al schreef, kom je er niet uit, dan kun je je vraag altijd hier kwijt. Meestal heb je binnen een dag antwoord.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

Thnx maar ik wil het niet zelf doen, en ja ik weet het qua geld, dat is er nu wel ingepompt bij mij.

Gr Eightblock
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door richardploeg »

Hoi Eightblock,

Even ter indicatie: mijn p3 heb ik zelf in en uit elkaar gehaald. Het enige wat men heeft gedaan is koprevisie, krukas gepolijst, nieuwe bussen gezet en een paar onderdelen geleverd. Kosten: 1200 nog wat in de btw. En dan heb ik de rest zelf gedaan!

Ik ben ook wel van mening dat als je niet goed weet waar je aan begint, je er ook niet aan moet beginnen. Wordt geen succes...
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door ruud smit »

je moet zelf even kijken wat jou het beste ligt eightblok, Richard heeft het ook zelf gedaan het kan dus best wel met boek en dit forum en ja Tuurlijk een revisie bedrijf doet het beter en mooier maar ja het kost ook meer, de kop reviseren voor 800,00 is een normale prijs voor nieuwe klepzittingen , kleppen en monteren, wat gedaan is bij een revisie bedrijf wel zelf de kop aanleveren dan , vraag een paar offertes aan dan kan je zien wat iedereen er voor vraagt ik heb het laten doen bij sp motoren revisie in Purmerend , dat ligt niet bij jou in de buurt , en kritiek op elkaar uiten is zo laag, kijk eerst naar je zelf
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door richardploeg »

Het scheelt natuurlijk wel dat ik voor mijn werk pompen en tandwielkasten reviseer.... :)
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

hoi hoi,

Heb deze tractor dus gekocht in prima staat, echt enorm veel aan vernieuwd en ziet er top uit.(niet een overgespoten wrak)
Alleen de motor is op, nu vind ik dat op zich niet zo erg, alleen dat de kosten voor een revisie zooooo hoog lagen heb ik me idd erg op verkeken. je verwacht o een tractor motortje dat zal wel meevallen, maar niet dus. oke ik ben dus te enthousiast geweest, dat ken ik van mezelf :( (maar vind het aanschaf bedrag van de Tef het geld nog steeds echt waard, dus dubbel gevoel)

Zou een donor motor ook kunnen, die gereviseerd is?, scheelt dat nog in prijs? nu zullen de meeste zeggen dat je het beter in 1 keer goed aan kan pakken en dat dus niet moet doen, dat is ook zo maar een revisie van over de 3000 euro heb ik niet zo bij elkaar gespaard.

Zit een beetje in zak en as wat ik nu zal doen, Hoopte eigenlijk dat er mensen op het forum waren die me een voorstel konden doen voor een schappelijke prijs, wel met degelijke onderdelen, en ik begrijp dat het niet heel veel zal schelen maar alle beetjes helpen. alle ideeen zijn welkom.

Greetings Eightblock :twisted:
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door fergie »

Hello eightblock,

Hoe start hij ?. Rook uit de uitlaat en welke kleuren en waneer ?. Olie druk warm ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

Niet altijd te negatief denken hoor, echt niet elke trekker is een emmer verf overheen gegooid en word verkocht.
Op de tractor zitten 10.000 type plaatjes zelf de uitlaat is van MF ik zal binnen kort even kijken of alles bij elkaar hoort.

Ik zal hem ook weer even starten en de rook bekijken.
Kan ik ook een filmpje uploaden hier?? zal ik zo even zoeken hoe dat moet.

elenpe hoe zie jij dat hij er prima uitziet dan ik heb toch nog niets laten zien. of was dat sarcastische :lol:

Greetings Eightblock :twisted:
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

Dit zijn wat fotos.
Bijlagen
image-2017-10-14 (4).jpg
image-2017-10-14 (4).jpg (61.83 KiB) 9795 keer bekeken
image-2017-10-14 (2).jpg
image-2017-10-14 (2).jpg (103.62 KiB) 9795 keer bekeken
image-2017-10-14 (3).jpg
image-2017-10-14 (3).jpg (52.14 KiB) 9795 keer bekeken
image-2017-10-14.jpg
image-2017-10-14.jpg (101.38 KiB) 9795 keer bekeken
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

Dacht van wel, de hendel staat naar boven/rechts.
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Evertjan »

Mooie trekker, is het reviseren eventueel wel waard. :D
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Eightblock
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 20:54

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door Eightblock »

Ga ik allemaal eens even uitzoeken.
Maar als de olie bij het peilstokje eruit komt als ik rij dan kan het toch geen vastzittende zuigerveren zijn.

Ik laat het jullie weten.
Jammer dat we geen filmpjes kunnen uploaden

Groet Eightblock
Ferguson Tef20 `55, Mercury Marquis coupe 429 4v v8 `69

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Carterdruk revisie dus!

Bericht door richardploeg »

Dat kan zeker wel. Een vastzittende zuigerveer dicht namelijk niet meer af, waardoor de druk boven de zuiger naar je carter gaat en hij de olie er uitspuit. Een keertje flink laten werken wil soms ook nog helpen. Maar zoals al gezegd, versleten is versleten. Alleen moet je dat niet zo zwart wit zien. Mijn TED zou ook versleten zijn maar loopt heel prima en ploegt als een beest. :lol:

Starten moet redelijk vlot gaan, En oliedruk goed. Als dat zo is, is er weinig aan de hand.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Plaats reactie