Klem op koppelingspedaal P3 conversie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Evertjp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 7:39

Klem op koppelingspedaal P3 conversie

Bericht door Evertjp »

Koppelingspedaal (1).jpg
Koppelingspedaal (1).jpg (66.76 KiB) 3556 keer bekeken
'I is alweer bijna 2 jaar terug dat ik me voorstelde met mijn project (TEA20 P3 conversie) en ja, een verslag(je) volgt nog! Ruim een jaar geen tijd gehad voor de bouw, maar we zijn aan het opbouwen en bij het werken aan d pedalen blijkt er een soort klem aan het koppelingspedaal te zitten, precies onder de voetsteun (die rakt hij dus ook). Heeft iemand een idee of dit standaard is of accessoire en war die beugel in vredesnaam voor dient?? Of heeft 'ie totaal geen nut? Dan gaat 'ie eraf. Bedankt alvast voor alle reacties!
Bijlagen
Koppelingspedaal (2).jpg
Koppelingspedaal (2).jpg (65.38 KiB) 3556 keer bekeken

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Klem op koppelingspedaal P3 conversie

Bericht door Symen »

Hallo Evert,

in deze vorm heb ik zo'n klem nog nooit op het pedaal gezien. Wat een TEA van mij wel heeft is een klem rond de pedaal waaraan een staaldraad vast zit. Deze staaldraad loopt naar de maaibalk. Wanneer de maaibalk nl een obstakel tegen komt wat de balk niet aan kan, scharniert de balk 45 graden terug. Een beveiliging dus. Tegelijk wordt de staalkabel strak gezet zodat de koppelingspedaal naar beneden wordt getrokken. Op deze manier wordt de trekker en aftakas stopgezet. Kan bij jou klem daar niet zo veel bij voorstellen omdat het haakje naar voren wijst. Of er zou al een kabel om de voetsteun moeten scharnieren??
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Evertjp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 7:39

Re: Klem op koppelingspedaal P3 conversie

Bericht door Evertjp »

Dank je wel Symen! Er heeft inderdaad ooit een maaibalk opgezeten (mijn vraag van 18/7/2015) waarvan maar een deel resteerde. waarschijnlijk heb je dus gelijk en zal het een eigengemaakte beugel/klem zijn (de schroefdraad van het boutje is M8 ...). Ik haal hem dus eraf, omdat de maaibalk ook weg is.

Plaats reactie