draairichting starter

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
joerik
Berichten: 45
Lid geworden op: di 17 jul 2007 13:11

draairichting starter

Bericht door joerik »

Hallo , ik heb enkele jaren geleden een diesel stroomgroepje op de kop kunnen tikken .chinees merk ,nu alles goed tot het contact is blijven hangen en de startmotor verbrand was . Na lang zoeken en meten startmotor gevonden van kubota 1cil . Het probleem is dat hij verkeerde richting draait , iemand idee of dat kan omgedraait worden ?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: draairichting starter

Bericht door fergie »

Hello Joerik,

Dat werkt niet omdat de vrijloop koppeling in het rondsel dan verkeerd om loopt en tevens de tanden verkeerd om zijn aan geschuind.

Als je het rondsel kan uitwisselen dan is verwisselen van de koolborstels genoeg om het ding andersom te laten lopen. Of als dat niet praktisch blijkt de veld wikkelingen andersom aansluiten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: draairichting starter

Bericht door fergie »

Hello Jourik,

Al op ebay gezocht onder .de , .com of .co.uk ?. Heb je een foto van die motor ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie