Even wat anders

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Tony
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 03 dec 2006 19:39
Locatie: Someren

Even wat anders

Bericht door Tony »

Niet direct een vraag over Ferguson, maar wel een leuk verhaal denk ik.
Zoals de meeste Ferguson fans wel weten is er in de 50er jaren een expeditie naar de zuidpool geweest met TE trekkers.
Wat wil nu het geval, een vriend van mij is vorige maand op vakantie geweest in Nieuw Zeeland, en kwam op een gegeven moment in het Commodore Hotel in Christ Church terecht. Naar onze begrippen is mijn vriend een tractor analfabeet, maar door zijn omgang met mij kent hij één merk, Ferguson. Meer hoeft hij niet te weten zullen veel van jullie zeggen, en dat klopt. In de lobby van het hotel stond een tractor, een Ferguson, en omdat hij weet dat ik daar warm voor loop heeft hij er wat foto'van gemaakt. Nu blijkt dat het één van de drie TE's is die naar de zuidpool is geweest. Volgens de infoborden bij de trekker is deze door het hotel, een museum en nog een instantie gekocht en terug gehaald, en staat daar nu tentoongesteld. Mogelijk dat dit al bij meerdere van jullie bekend is dat die trekker daar staat, maar voor mij was het nieuw. Vandaar dat ik het hier wil delen.
PS, een detail, de trekker is uitgerust met een Ferguson vertragingsbak zo te zien.

Groeten,
Tony
Bijlagen
IMG-20170401-WA0003.jpg
(155.69 KiB) 797 keer gedownload
IMG-20170401-WA0002.jpg
(197.6 KiB) 797 keer gedownload
IMG-20170401-WA0001.jpg
(199.25 KiB) 797 keer gedownload

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Even wat anders

Bericht door Bert353 »

Leuk! mooi initiatief!
wat ik wel vreemd vind, waarom het grootste deel van de tractor witgemaakt, als ze geen militaire bedoelingen hadden, ik denk dat rood of oranje makkelijker geweest was om 'm terug te vinden in al die sneeuw?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Even wat anders

Bericht door Symen »

Bedankt voor het delen van dit verhaal Tony. Op het forum van Friends of Ferguson Heritage is een topic geweest over een grote veiling in NZ. Deze ferguson is daar voor 40000 NZ dollar verkocht naar een museum aldaar. En nu blijkt hij in een hotel te staan dus. :D
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Even wat anders

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Heb ff gevraagd in het FOFH forum naar het verhaal, dit stukje werdt aangehaald :

http://www.newshub.co.nz/nznews/sir-ed- ... z3U6kFQoPY

Er wordt dan mischien nu wel van genoten maar op een andere manier dan de verkopers hadden gedacht en door mensen die de relevantie mischien niet zo zien.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie