Hello Bob,
Als de motor geheel op temperatuur is geweest kun je de bouten (koud) opnieuw op moment trekken. Zelfde volgorde, 1/4 slag tot een halve slag los en weer op moment, volgende bout, enz.
Je zult versteld staan van het effect, een motor die een nieuwe kop kreeg en met een nieuwe pakking net gemonteerd gemiddeld 18 bar compressie druk haalde produceerde na het natrekken gemiddeld 25 bar. Dat komt omdat de koppakking in elkaar drukt en de afstand boven de zuiger kleiner wordt. (kop komt dichter bij het blok). Daarom moet je dus ook opnieuw kleppen stellen.
Het is niet on-aannemelijk dat dit kleine olie lek dan ook stopt maar houdt tijdens het warm draaien wel de zaak in de gaten !.
Groetjes,
René.
iets lekkende koppakking mf 65
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: iets lekkende koppakking mf 65
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....