Stel jezelf eens voor

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Grote witte stier
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 nov 2015 12:51

Stel jezelf eens voor

Bericht door Grote witte stier »

Bij deze dan. Mijn naam is Paul en ik woon in Beemte Broekland. (paar huizen net boven Apeldoorn) "Grote witte stier" komt van een Lamborghini 956 die ooit had. Ook een gaaf ding maar heel groot en dus onpraktisch. Voor de dagelijkse dingen rondom huis heb ik een Eicher 4072. Goed formaat, degelijk, zuinig en een grote cabine waarin je droog zit. Eigenlijk is dit ook een MF met z'n Perkins motor en MF aandrijflijn.

Ik heb 2 Fergusonnetjes die ik ooit geruild heb tegen een Kubota mini tractor.
De eerste is een TED met serienr. ergens in de 44000 (is niet meer te lezen). Hier ben ik onlangs aan begonnen om haar weer eens op te frissen. Ze loopt nog wel maar de derde cilinder geeft nog maar 1,5 bar compressie. De radiator is lek. De vooras heeft op het schommelpunt bijna een cm speling. Dus.... Op bokken ermee en demonteren die handel.
Er missen heflatten en de hefarmen staan vast in de bovenste positie.
Ik speel met de gedachte er een Hotrod van te maken. Steekwoorden: Mat zwart, chroom, breed, lawaaig en clean.
Hallo puristen, mijn familie is het met jullie eens dus als er teveel commentaar op komt ben ik misschien nog over te halen.
Voorlopig ben ik aan het onderzoeken of er een Standard Triumph TR2 cilinderkop op past met bijbehorende spruitstukken en dubbele SU carburateurs.. (Iemand?)

De tweede is er zo nodig nog erger aan toe. Blok zit vast. Maar is wel compleet en..... een echte goudbuik (al eens met gerrit over gemaild)
Ik ben in overleg met een technische school om er een leerlingen project van te maken.
En adem uit puristen, want deze moet natuurlijk in al zijn glorie hersteld worden.

Het kan effe duren maar wordt vervolgd.

Groet,

Paul

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Stel jezelf eens voor

Bericht door Teedee »

Welkom Paul,

Niets is onomkeerbaar, dus stiekem ben ik wel benieuwd naar je hotrod. ;)

Groet!

Tim
TEA20 '55

Grote witte stier
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 nov 2015 12:51

Re: Stel jezelf eens voor

Bericht door Grote witte stier »

Tim,

Zo dacht ik er eigenlijk ook over.
Mat zwarte poedercoating is een uitstekende grondlaag voor grijze lak. (Wat ik dan nog even nalaat)

De eerste medestander is binnen.

Dank Tim.

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Stel jezelf eens voor

Bericht door Teedee »

:wink:
Bijlagen
fergie hotrod.jpg
fergie hotrod.jpg (60.47 KiB) 8714 keer bekeken
TEA20 '55

Grote witte stier
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 nov 2015 12:51

Re: Stel jezelf eens voor

Bericht door Grote witte stier »

Zoiets ja, maar misschien toch weer een beetje anders.
Is dus al eens eerder gedaan.
Kon ook bijna niet anders.

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Stel jezelf eens voor

Bericht door Teedee »

Die voorkant is overdone hè... Ik zou het ook binnen de normale grenzen houden. Een project moet wel leuk blijven. ;)
TEA20 '55

Plaats reactie