Hallo,
Laat ik hier ook eens wat posten.
Vanmorgen een vrachtje hout uit het bos gehaald.
Was een mooi klusje voor de 35, dus mocht deze trouwe makker mee.
Normaal komt hij bijna het erf niet af, maar vandaag mocht hij weer een keer z'n benen strekken.
Gr. Marten
vrachtje hout
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: vrachtje hout
Prachtig mooi Marten.
Mooi voorraadje hout voor de winter. En wat een plaatje!
Schaftkeet bij de hand. Gr Symen.
Mooi voorraadje hout voor de winter. En wat een plaatje!
Schaftkeet bij de hand. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
- Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p
Re: vrachtje hout
Hallo Symen,
Ja, de herfst is echt prachtig met zulk warm licht.
Krijg je mooie foto's van en het was een heerlijke dag om met de trekker het bos in te gaan.
Gr. Marten
Ja, de herfst is echt prachtig met zulk warm licht.
Krijg je mooie foto's van en het was een heerlijke dag om met de trekker het bos in te gaan.
Gr. Marten
Re: vrachtje hout
Mooie kar ook! staat prima achter de 35.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
- Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p
Re: vrachtje hout
Bedankt, Bert!
Inderdaad al een hoop plezier van deze kar gehad en inderdaad een mooi span met deze trekker. Die is zwaar zat voor deze kar en de oplooprem is goed pittig, dus hij remt goed mee.
Alleen de trekhaak ga ik nog veranderen. Deze hangt in de hef, maar die heeft vrij spel naar boven toe. Dus bij de drempels (die zul jij in Frankrijk wel niet kennen, maar Nederland ligt er vol mee.. ) tilt de kar de hef omhoog, dat rijdt erg vervelend. En hem met een schoor naar boven toe vast zetten zie ik een keer fout gaan, als iemand een keer per ongeluk de hef bediend. Dus ik wil nu iets in de zwaaihaak maken, waardoor het een mooie starre verbinding met de trekker wordt.
Inderdaad al een hoop plezier van deze kar gehad en inderdaad een mooi span met deze trekker. Die is zwaar zat voor deze kar en de oplooprem is goed pittig, dus hij remt goed mee.
Alleen de trekhaak ga ik nog veranderen. Deze hangt in de hef, maar die heeft vrij spel naar boven toe. Dus bij de drempels (die zul jij in Frankrijk wel niet kennen, maar Nederland ligt er vol mee.. ) tilt de kar de hef omhoog, dat rijdt erg vervelend. En hem met een schoor naar boven toe vast zetten zie ik een keer fout gaan, als iemand een keer per ongeluk de hef bediend. Dus ik wil nu iets in de zwaaihaak maken, waardoor het een mooie starre verbinding met de trekker wordt.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: vrachtje hout
Hello Allemaal,
Nog even afgezien van het op tillen van de hef enz. , als je met een wiel van je kar een boom stronk raakt zul je merken dat met een trekpunt zo ver naar achteren er een paar effecten op treden.
1. De wagen duikt voorover en drukt krachtig naar beneden op je trekpunt. Aangezien er een hevel is van het midden van de kogel tot het midden van de achteras wordt de trekker van voren dus opgetild en verlies je gewicht en tractie op de voorwielen naar gelang de lengte van de hefboom en de optredende kracht.
2. Omdat het draaipunt achter de achteras zit gaat de trailer de trekker om duwen en in samen spel met effect 1 kan de zaak aardig scharen.
Hoe meer kogeldruk je hebt hoe meer 1 en 2 gaan werken in het geval dat 't mis zou gaan maar ook, druk op de achteras komt dan wel ten nadele van druk op de voorwielen, ook tijdens gewoon rijden en sturen. Moet je in een bocht in de remmen dan heb je kans er geschaard voor te staan voor de trailer rem er in kan schieten.
Heb je echter een aanhanger in de pickup hitch dan kun je zoveel kogel druk hebben als je wilt en dus tractie maar minus alle boven genoemde effecten. Voor werk in bosages dus ideaal, tractie naar gelang belading en veilig.
Groetjes,
René.
Nog even afgezien van het op tillen van de hef enz. , als je met een wiel van je kar een boom stronk raakt zul je merken dat met een trekpunt zo ver naar achteren er een paar effecten op treden.
1. De wagen duikt voorover en drukt krachtig naar beneden op je trekpunt. Aangezien er een hevel is van het midden van de kogel tot het midden van de achteras wordt de trekker van voren dus opgetild en verlies je gewicht en tractie op de voorwielen naar gelang de lengte van de hefboom en de optredende kracht.
2. Omdat het draaipunt achter de achteras zit gaat de trailer de trekker om duwen en in samen spel met effect 1 kan de zaak aardig scharen.
Hoe meer kogeldruk je hebt hoe meer 1 en 2 gaan werken in het geval dat 't mis zou gaan maar ook, druk op de achteras komt dan wel ten nadele van druk op de voorwielen, ook tijdens gewoon rijden en sturen. Moet je in een bocht in de remmen dan heb je kans er geschaard voor te staan voor de trailer rem er in kan schieten.
Heb je echter een aanhanger in de pickup hitch dan kun je zoveel kogel druk hebben als je wilt en dus tractie maar minus alle boven genoemde effecten. Voor werk in bosages dus ideaal, tractie naar gelang belading en veilig.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....