Bij deze

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
han.scheij
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 9:14

Bij deze

Bericht door han.scheij »

Waarde lezers dezes,
Ik ben Han Scheij. net als de vorige aanmelder ook architect met een huisje in Frankrijk met daarbij een flink stuk grond en onder andere bomen die moeten worden afgevoerd. Dus een werkende tractor is wel handig. Ik ben net lid geworden omdat ik daar al enkele jaren een oude Ferguson heb die vroeger wel liep, veel slingeren en pijnlijke elleboog maar dan liep ie toch.. Ik heb onderdelen nodig zoals een verdelerkap met rotor en nieuwe contactpuntjes. Het lukte me daar niet om onderdelen te regelen en al zoekend op internet en ik vond deze site. Mijn Ferguson is een grijs (grijzig blauw) 4 cil. benzine tractor (uit 1954 als ik het goed heb begrepen ). Het modelnummer heb ik nog niet kunnen achterhalen.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Bij deze

Bericht door fergie »

Hello Han,

Welkom op het forum !. Over de types TE zie http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=135. Dit geld ook voor de vroege franse TE's, later werdt in frankrijk de FF30 gebouwd die "volledig" identiek is aan de TE maar met een opgevoerde motor. Of de truuk met de gietdata ook werkt bij een franse is me niet bekend maar de franse serie nummers staan wel op de site.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

han.scheij
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 9:14

Re: Bij deze

Bericht door han.scheij »

Mijn dank,
Ik heb al onderdelen bij renoparts ( of zo iets) besteld en gekregen. exact aan wat ik had meegenomen 9 Verdeler etc.) fantastisch dat er zo een grote groep mensen nog met dien dingen bezig is. In Oktober hem aan de praat zien te krijgen en al sdat gaat wordt het een vergaande renovatie. NICE !
bedankt
Han

Plaats reactie