Ervaringen met het kopen van werktuigen uit de UK

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Ervaringen met het kopen van werktuigen uit de UK

Bericht door françois »

Hallo,

Ik zit wel vaker op ebay.co.uk te kijken en dan zie je vaak leuke werktuigen, mijn vraag is hoe je die voordelig naar Nederland kunt halen?

Mvg,

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

Janos
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 13:58

Re: Ervaringen met het kopen van werktuigen uit de UK

Bericht door Janos »

Gewoon zelf gaan ophalen, dan zie je ook wat je koopt.

Ik ben zo reeds enkele tripjes gemaakt :lol: :

1 maal 3 banana loaders meegebracht;
1 maal een hesford winch en pickup hitch, trailer.

Ik heb toen in zeebrugge de boot genomen naar Hull, op een avond, 's morgen kom je daar aan, even alles oppikken en 's avonds terug vertrokken.

Boot kostte toen +-400euro voor auto en aanhangwagen.

Let wel op, ik heb al een paar keren problemen gehad met bieden. Daar de verkoper enkel verstuurde binnen de UK was het voor mij (belgische account) blijkbaar niet mogelijk om te bieden op het object.

Groeten

Jan

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: Ervaringen met het kopen van werktuigen uit de UK

Bericht door françois »

Hallo,

Dat is natuurlijk het beste maar dan kun je beter een hele hoop kopen als je €400 moet betalen voor de overtocht. Zijn er geen goedkopere mogelijkheden?

Mvg,

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

Janos
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 13:58

Re: Ervaringen met het kopen van werktuigen uit de UK

Bericht door Janos »

Met de trein is goedkoper, maar het hangt ervan af waar je moet zijn in Engeland. Het voordeel aan de boot was voor mij dat ik kon overnachten op de boot en dus geen hotel of slaapplaats moest zoeken / betalen. Bijkomend moest ik bovenaan in Engeland zijn waardoor hull beter uitkwam. Maar zoals je zegt je moet genoeg kunnen meebrengen :lol: .

Groeten

Jan

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: Ervaringen met het kopen van werktuigen uit de UK

Bericht door Thomas »

Afhankelijk van de hoeveelheid is een transportonderneming vaak goedkoop(er) gezien brandstof duur is en de vaak het liefst een lading mee terug nemen.
Laatst een ridger laten over komen voor 98 euro, tel zelf, brandstof, boot, tijd etc...

Maar 't is natuurlijk wat je ervoor over hebt.
En tsja bieden op Ebay, soms heb je geluk, soms pech. Een ding is zeker, 't spul is allemaal aan de tand des tijds onderhevig...

Plaats reactie