ritjes naar hier en daar...

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

ritjes naar hier en daar...

Bericht door Sluismolenaar »

Het lijkt wel of na 30 september niemand meer zijn trekker heeft gebruikt, op het "werken met..." gedeelte is tenminste niets meer aangevuld wat dat betreft. Vandaar maar even een berichtje over wat ritjes en klusjes die ik de afgelopen tijd (vanaf oktober) heb gedaan met mijn MF35/4.

Vrijdag 16 november mijn schaftwagen opgehaald van een boerderij naar huis om hem later naar de winterstalling te brengen. Van Bergen naar huis en 2 dagen later naar Koedijk waar hij gestald is en ik er aan kan klussen. Schaftwagen is gebruikt als zomerhuisje.
Ook met de trekker op zaterdag 17 november naar Amsterdam, via de Schermer, Marken-Binnen, Wormerveer, Zaandam (met de pont over het Noordzeekanaal) om een tweede schaftwagen op te halen. Om 8 uur vertrokken en om 15.30 uur weer thuis. Prima ritje en erg leuk.
De volgende dag beide wagens naar de winterstalling in Koedijk gebracht.

Af en toe hooi halen in Bergen (vlak bij) met het grondbakje. Afgelopen winter (februari/maart) een 2-wielige kar gekocht in Egmond, ook een leuk ding en erg handig. Gebruikt om hooi te halen, platen hout voor de schaftwagen, afvoer van sloophout van de schaftwagen (ca. 500 kg, kar vol) en gratis GFT-compost halen.

Onlangs nog de trekker gebruikt om palen van een hek uit de grond te trekken en gisteren de cyclomaaier weer eens verplaatst. En de maaier eens afgehangen en kijken waar er wat te stellen is omdat hij wat door hangt in de hef (toch nog wat speling in de hef hier en daar). Ik ga dat oplossen met wat vulplaatjes in de bevestiging van de lange schoorstang. Maaier voor het eerst even geprobeerd. Messen en glijschotels moeten vervangen worden (heb ik al klaar liggen) en die aanpassing zodat hij horizontaal hangt. Maar viel me niet tegen deze eerste poging.

Misschien dat ik later nog wat foto's van de rit naar Amsterdam plaats.

Groeten,
Andreas
Bijlagen
na vertrek uit Alkmaar om 8 uur in Wormerveer om 9.30 uur, bakkie thee en een broodje
na vertrek uit Alkmaar om 8 uur in Wormerveer om 9.30 uur, bakkie thee en een broodje
3 - Wormerveer 0930uur-klein.jpg (74.6 KiB) 6188 keer bekeken
Zaandam veerpont naar Amsterdam, 10.00 uur
Zaandam veerpont naar Amsterdam, 10.00 uur
4 - waiting for ferry-klein.jpg (109.36 KiB) 6188 keer bekeken
klaar voor vertrek Amsterdam, ca 12.30 uur.
klaar voor vertrek Amsterdam, ca 12.30 uur.
7 - departing Amsterdam-klein.jpg (162.95 KiB) 6188 keer bekeken
voor het achteropkomend verkeer, die hebben dan toch tijd om het te lezen ;)
voor het achteropkomend verkeer, die hebben dan toch tijd om het te lezen ;)
9 - keep calm and...-klein.jpg (103.09 KiB) 6188 keer bekeken
Zondag 18 november, 2 wagens klaar voor de opslag
Zondag 18 november, 2 wagens klaar voor de opslag
12 - 2 vans ready for storage-klein.jpg (145.5 KiB) 6188 keer bekeken
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

Re: ritjes naar hier en daar...

Bericht door Sluismolenaar »

Mijn 2 wielige kar, gekocht en opgehaald uit Egmond op 10 februari, verlichting gemonteerd op 16-2. De plank is in de lijnolie gezet.

Groeten,
Andreas de Vos
Bijlagen
trailer (1)-klein.jpg
trailer (1)-klein.jpg (141.71 KiB) 6188 keer bekeken
trailer (3)-klein.jpg
trailer (3)-klein.jpg (156.34 KiB) 6188 keer bekeken
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: ritjes naar hier en daar...

Bericht door admin »

Hoi Andreas,

Leuk die foto's.
Kon je wel "veilig" door het verkeer komen met de schaftwagen?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

Re: ritjes naar hier en daar...

Bericht door Sluismolenaar »

Hoi Gerrit,

Ja dat ging wel goed, hoewel in Amsterdam het toch wel druk is en de stoplichten niet echt berekend voor een ouwe trekker met zware kar die langzaam optrekt en een kruising linksaf oversteekt, met tegemoetkomend verkeer dat ook groen licht krijgt... Kalm blijven, beetje je moment uitkiezen en automobilsten aankijken of ze je zien. En doorrijden maar...

Malloten met een snelle auto en teveel haast die persé willen inhalen heb je overal, ook op landelijke weggetjes.

Was wel een leuk avontuur zo naar Amsterdam.

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

Plaats reactie