Onze Tef 20

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Onze Tef 20

Bericht door trekkerbroers »

Hallo allemaal,

We hebben de price as keerring vervangen en alles gecontroleerd. We snappen er zelf ook weinig van, maar we gaan kijken wat er gebeurt! Misschien zat er nog ergens wat oude olie, het ruikt naar cardan olie en heeft ook niet de kleur van motorolie.

Bedankt en we houden jullie weer op de hoogte!

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Onze Tef 20

Bericht door trekkerbroers »

Na de vorige problemen hebben we de trekker weer flink onder handen genomen. We hebben hem gesplitst, de prise-as keerring vervangen en de aftakaskeerring vervangen. Hierna hebben we de trekker weer laten lopen en bleek hij nog steeds aan de voorkant van de motor olie te lekken. Na de vooras er onder vandaan gehaald te hebben bleek deze lekkage uit een scheurtje in het distributiedeksel te komen. Dit scheurtje was niet te zien met de vooras en dergelijke erop.

Vandaag hebben we een nieuw deksel ontvangen van Hans Eshuis en nadat we dit deksel gemonteerd hebben liep de motor vrijwel lekvrij, er waren alleen nog wat kleine diesellekkages door wat slechte koperringetjes. Wordt vervolgd

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Onze Tef 20

Bericht door trekkerbroers »

Daar zijn we weer!

Het werk aan de trekker heeft niet stil gestaan. We hebben de motor opgebouwd, de resterende onderdelen gespoten en gemonteerd en natuurlijk ook af en toe gereden. Van de laatste rit hebben we een paar plaatjes gemaakt, hoe kan dat ook anders als je in de bollenstreek woont:

Afbeelding

Afbeelding

We hebben nog steeds een paar lekkages, onder andere uit het carter en natuurlijk moeten de motorkap en de spatborden nog gerepareerd, gespoten en gemonteerd worden. En de achtervelgen moeten toch echt wel grijs worden!

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Onze Tef 20

Bericht door trekkerbroers »

We zijn ondertussen weer wat verder. Nog een paar kleine dingetjes en dan is de TEF af!
Toch een heel verschil met hoe we begonnen.

Afbeelding
Gespoten onderdelen drogen aan de waslijn.

Afbeelding
Kap gespoten en de nieuwe lampen erop gezet.

Afbeelding
Druk bezig met poseren.

Afbeelding
Druk bezig met poseren.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onze Tef 20

Bericht door admin »

Goed bezig jongens.

Wat een verschil met het begin. Ik zou willen dat ik zulke mooie dingen aan de waslijn had hangen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Amandus
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 mei 2015 6:33

Re: Onze Tef 20

Bericht door Amandus »

Hey

Knape restauratie , ik ben ook bezig met een MF 35 momenteel revisie van de motor .
Deze winter gaan we hem opnieuw spuiten , hier had ik een vraagje over hoe hebben jullie de verf verwijderd ?

Groeten

Guy

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Onze Tef 20

Bericht door trekkerbroers »

Ha Guy,

Leuk een 35, wel een topic openen hè.. Wij hebben de meeste verf en roest verwijderd met een komstaalborstel op de boormachine. Verder hebben we sommige onderdelen die lastig te schuren waren met elektrolyse ontroest. Zie bijvoorbeeld: https://www.flyinghy.nl/ontroesten.htm

Dat werkte bij ons erg goed, lekker makkelijk dat het vanzelf gaat. En de rest hebben we gewoon met schuurpapier en geduld opgeknapt. Succes, de trekkerbroers

Amandus
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 mei 2015 6:33

Re: Onze Tef 20

Bericht door Amandus »

Hey trekkerbroers

bedankt voor u reactie , ik ga dit zeker uitproberen
het is ook mijn eerste traktor dus ik kan nog veel bijleren , vandaar dat dit dus ook een geweldig forum is

groeten

Guy

Plaats reactie