Restauratie Ferguson TET

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Restauratie Ferguson TET

Bericht door Symen »

Hallo allemaal,

ben al een hele tijd bezig met het restaureren van een Ferguson TE industrie diesel (TET). Van de industrieversie zijn waarschijnlijk minder dan 200 gebouwd. Ze werd gebruikt door gemeenten, in havens, vliegvelden, industriele bedrijven ed.
De tractor is aangekocht op een veiling in Belgie.
Was te koop met een banana voorlader. Dat was de reden waarom ik deze tractor kocht. Toen de Ferguson thuis aankwam ontdekte ik dat er een dubbel remsysteem op zat.
In de remtrommel bevinden zich twee stel remschoenen. Het ene stel wordt meganisch geremd zoals de meeste TE's. Het andere stel wordt hydraulisch geremd. De meganische remmen zijn verbonden met de twee onafhankelijke rempedalen. Samen kunnen ze ook als handrem dienen. Deze wordt links van de zitpan bediend.
De hydraulische remmen worden door één rempedaal (rechts) bediend.
Deze tractoren kwamen grijs uit de fabriek. Ze werden vaak later geel gespoten. Die van mij was rood/grijs bij aankoop.
De industrietractoren waren te verkrijgen in verschillende uitvoeringen. De dubbele remmen is een kenmerk wat ze allemaal hadden. Vierkante spatborden achter, spatborden voor, wegbanden, claxon, spiegel enz was mogelijk.
Heb het plaatwerk van die van mij geel gespoten en de rest grijs. Er moeten nog wat dingen aan gebeuren maar hier zijn de eerste foto's. De bedoeling is dat de voorlader er later opkomt. De hydrauliek hiervoor en de ondersteun zijn al aanwezig.
myphoto (1).jpg
myphoto (1).jpg (106.81 KiB) 5927 keer bekeken
myphoto (2).jpg
myphoto (2).jpg (104.12 KiB) 5927 keer bekeken
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Restauratie Ferguson TET

Bericht door admin »

Symen,

Gefeliciteerd met je aankoop. Uniek zijn ze zeker.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie