Pagina 2 van 4

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 06 nov 2015 12:42
door richardploeg
Ik heb eindelijk uitgevonden hoe foto's te posten hier, dus bij deze een reeks foto's van de restauratie.
Op het moment gaat het even niet zo snel, heb een ongeluk gehad met de auto waardoor er dus een ander moest komen. Hoop binnenkort het project af te maken en de trekker te gaan starten. Het enige wat nog moet gebeuren is het hefdeksel monteren en olie er in. Tuurlijk zijn er dan rest punten, maar het gaat er nu even om dat ze aan het draaien komt.

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 06 nov 2015 14:57
door Teedee
Mooi enthousiasme en gave foto's. Leuk dat je 'm niet hebt overgespoten.

Groet!

Tim

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 06 nov 2015 16:31
door admin
Mooie foto's.

Ik ben benieuwd naar de eerste actie foto's. :)

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: za 07 nov 2015 22:27
door Symen
Mooi gedaan Richard. Duidelijke foto's. Ga zo door, Symen.

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: wo 25 nov 2015 8:49
door Evertjan
ziet er top uit Richard :D :D :D

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: do 26 nov 2015 12:29
door richardploeg
Heren,

Bedankt voor de leuke reacties. Altijd leuk om die te lezen. Hier nog een aantal foto's van het nieuwe hefdeksel dat ik bij Paul opgehaald heb. :)

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: do 26 nov 2015 21:05
door admin
Hoi Richard,

Dat begint weer aardig op een echte trekker te lijken. Ga zo door :D .

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: do 21 jan 2016 20:22
door richardploeg
Collega's!

De Ferguson heeft op 12-01-2016 de eerste plofjes mogen maken! Een mooier verjaardagscadeau kan ik me niet bedenken! Eerst even de motor op druk gebracht, het smeerolie gedeelte bedoel ik dan. Verstuivers eruit en laat hem maar draaien. Een mooie 4 bar verscheen op de klok, dat was meteen het groene licht om haar te gaan starten. Tank er op, brandstofsysteem ontlucht, 5 seconden gloeien, starten en ja hoor. Meteen aanslaan. Dat blijven toch bijzondere momenten! Echter zat er een vreselijke tik in de motor, die ik eerst niet thuis kon brengen. Na wat onderzoek bleek het bij de distributie ketting vandaan te komen. Heel vervelend, maar er kon dus niet gereden worden. De volgende dag dus maar weer aan het sleutelen geslagen. Eerst kon ik het probleem niet vinden, dus de verstuivers er uit gehaald en laten draaien met de distributie deksel los. Per 3 rondgangen van de krukas ging de nokkenas in eens een tikje naar voren! Dat is toch wel vreemd! Na lang zoeken, kijken en prutsen het probleem geconstateerd, met het schaamrood op de lippen ( of hoe die uitdrukking ook is ). De distributie behuizing zit vast met een stel bouten waarvan er een paar een dunnere kop hebben dan de overige. Ik had achter de nokkenas een bout met een dikke kop geplaatst, en elke keer als de sluiting van de ketting er langs kwam tikte hij er tegen aan. Probleem was dus snel opgelost, maar oh oh wat dom. Uiteraard had ik de motor rond gedraaid met de hand alvorens te starten, maar toen viel het niet op!

2 dagen later dus een nieuwe startpoging, en ja hoor meteen aanslaan. Kan me nog herinneren dat ik soms 3 kwartier bezig was om hem aan de praat te krijgen! Hij liep als een zonnetje, en geen getik meer. Alleen nu komt domme fout nr 2. De krukas afdichting.. Het heeft uitgebreid op het forum gestaan onder het kopje krukas afdichting P3, dus ga er verder maar niet op in haha. Hij is nu mooi dicht, en heb al best wat kilometers gemaakt met haar.

Helaas kon ik nergens nieuwe lagerschalen vinden, maar de slijtage viel nog ruim binnen de toleranties, dus heb besloten om de oude lagerschalen te laten zitten. Verder is de motor, eigenlijk de hele trekker op technisch gebied als nieuw. De oliedruk is nu helaas wel aan de lage kant wanneer hij echt lekker warm is. ( 80 graden 1,2-1,3 bar ). Er zit nu 15w40 in, en bij de eerst volgende beurt ga ik over op 20W50. De viscositeit daarvan is aanzienlijk hoger, en dan zie ik wel wat het uithaald. Mocht het daarna niet goed zijn, of ik twijfel, moet hij toch nog maar een keer uit elkaar, het is niet anders

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 22 jan 2016 4:43
door Gebroeders Hes
Mooi verhaal en mooie fotoos,prachtig. Mooie VDO klokjes ook in je dashboard. Zaten die erin of heb je die er zelf bij gezocht ? Ik overweeg ook deze klokken in mn TED te zetten .Het is niet Engels maar het is wel kwaliteit en heeft een mooie klassieke look. :D

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 22 jan 2016 4:44
door Gebroeders Hes
Oeps,niet goed gelezen. Klokjes gekocht bij Arno van Dokkum dus.Ik ga hem benaderen.

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 22 jan 2016 17:31
door johan
Hallo Richard,
Proficiat met de eerste start van de P3. Hoe is het olie verlies, ik zie dat je geen kigasspompje heeft start ie dan zo gemakkelijk met enkel gloeien en zonder dubbel start. Je hebt ook geen verhoogd motordeksel is de brandstof tank aangepast. Ik moet nog wachten op de brandstof pomp is binnen voor test.
Gr Johan

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 22 jan 2016 17:35
door johan
Heb me vergist, zie dat je toch een verhoogd motordeksel heeft.
Gr Johan

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: vr 22 jan 2016 17:40
door richardploeg
Heren,

Het zijn volgens mij geen VDO klokjes gebroeders Hes. Het fijne weet ik er niet van, maar ze werken naar behoren!

Johan. De motor slaat bijna direct aan met dit koude weer, doe meestal 5 tot 10 seconden gloeien. Op het moment dat de startmotor dan draait begint hij meteen te ploffen. Ik zit nog een beetje met lekkages in mn brandstof systeem waardoor hij niet echt lekker opstart omdat er lucht in zit. Vandaag druk mee geweest en hoop dat het nu verholpen is. Ik heb er wel een ki gas pomp opzitten, alleen niet aangesloten. Het lijkt mij ook niet nodig bij een gereviseerde motor.

De olie lekkage aan de krukas is verholpen, gelukkig!

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: do 15 dec 2016 17:47
door richardploeg
Collega's!

Nu het jaar bijna op zijn einde loopt wil ik jullie laten weten wat ik zoal gedaan heb. Omdat ik weer ben gaan studeren in Augustus heb ik alleen wat kleine onderhouds dingetjes gedaan en wat aanpassingen. Ik zag dat ik nog geen enkele actiefoto had gepost. Dus bij deze een stel foto's. Ik hoop dat jullie er van genieten.

Re: Ferguson TED P3 1950

Geplaatst: do 15 dec 2016 17:50
door richardploeg
B