Ferguson TED P3 1950

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door richardploeg »

Ik heb eindelijk uitgevonden hoe foto's te posten hier, dus bij deze een reeks foto's van de restauratie.
Op het moment gaat het even niet zo snel, heb een ongeluk gehad met de auto waardoor er dus een ander moest komen. Hoop binnenkort het project af te maken en de trekker te gaan starten. Het enige wat nog moet gebeuren is het hefdeksel monteren en olie er in. Tuurlijk zijn er dan rest punten, maar het gaat er nu even om dat ze aan het draaien komt.
Laatst gewijzigd door richardploeg op za 25 sep 2021 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door Teedee »

Mooi enthousiasme en gave foto's. Leuk dat je 'm niet hebt overgespoten.

Groet!

Tim
TEA20 '55

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door admin »

Mooie foto's.

Ik ben benieuwd naar de eerste actie foto's. :)
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door Symen »

Mooi gedaan Richard. Duidelijke foto's. Ga zo door, Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door Evertjan »

ziet er top uit Richard :D :D :D
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door richardploeg »

Heren,

Bedankt voor de leuke reacties. Altijd leuk om die te lezen. Hier nog een aantal foto's van het nieuwe hefdeksel dat ik bij Paul opgehaald heb. :)
Laatst gewijzigd door richardploeg op za 25 sep 2021 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door admin »

Hoi Richard,

Dat begint weer aardig op een echte trekker te lijken. Ga zo door :D .
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door richardploeg »

Collega's!

De Ferguson heeft op 12-01-2016 de eerste plofjes mogen maken! Een mooier verjaardagscadeau kan ik me niet bedenken! Eerst even de motor op druk gebracht, het smeerolie gedeelte bedoel ik dan. Verstuivers eruit en laat hem maar draaien. Een mooie 4 bar verscheen op de klok, dat was meteen het groene licht om haar te gaan starten. Tank er op, brandstofsysteem ontlucht, 5 seconden gloeien, starten en ja hoor. Meteen aanslaan. Dat blijven toch bijzondere momenten! Echter zat er een vreselijke tik in de motor, die ik eerst niet thuis kon brengen. Na wat onderzoek bleek het bij de distributie ketting vandaan te komen. Heel vervelend, maar er kon dus niet gereden worden. De volgende dag dus maar weer aan het sleutelen geslagen. Eerst kon ik het probleem niet vinden, dus de verstuivers er uit gehaald en laten draaien met de distributie deksel los. Per 3 rondgangen van de krukas ging de nokkenas in eens een tikje naar voren! Dat is toch wel vreemd! Na lang zoeken, kijken en prutsen het probleem geconstateerd, met het schaamrood op de lippen ( of hoe die uitdrukking ook is ). De distributie behuizing zit vast met een stel bouten waarvan er een paar een dunnere kop hebben dan de overige. Ik had achter de nokkenas een bout met een dikke kop geplaatst, en elke keer als de sluiting van de ketting er langs kwam tikte hij er tegen aan. Probleem was dus snel opgelost, maar oh oh wat dom. Uiteraard had ik de motor rond gedraaid met de hand alvorens te starten, maar toen viel het niet op!

2 dagen later dus een nieuwe startpoging, en ja hoor meteen aanslaan. Kan me nog herinneren dat ik soms 3 kwartier bezig was om hem aan de praat te krijgen! Hij liep als een zonnetje, en geen getik meer. Alleen nu komt domme fout nr 2. De krukas afdichting.. Het heeft uitgebreid op het forum gestaan onder het kopje krukas afdichting P3, dus ga er verder maar niet op in haha. Hij is nu mooi dicht, en heb al best wat kilometers gemaakt met haar.

Helaas kon ik nergens nieuwe lagerschalen vinden, maar de slijtage viel nog ruim binnen de toleranties, dus heb besloten om de oude lagerschalen te laten zitten. Verder is de motor, eigenlijk de hele trekker op technisch gebied als nieuw. De oliedruk is nu helaas wel aan de lage kant wanneer hij echt lekker warm is. ( 80 graden 1,2-1,3 bar ). Er zit nu 15w40 in, en bij de eerst volgende beurt ga ik over op 20W50. De viscositeit daarvan is aanzienlijk hoger, en dan zie ik wel wat het uithaald. Mocht het daarna niet goed zijn, of ik twijfel, moet hij toch nog maar een keer uit elkaar, het is niet anders
Laatst gewijzigd door richardploeg op za 25 sep 2021 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Gebroeders Hes
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 12:14

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door Gebroeders Hes »

Mooi verhaal en mooie fotoos,prachtig. Mooie VDO klokjes ook in je dashboard. Zaten die erin of heb je die er zelf bij gezocht ? Ik overweeg ook deze klokken in mn TED te zetten .Het is niet Engels maar het is wel kwaliteit en heeft een mooie klassieke look. :D

Gebroeders Hes
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 12:14

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door Gebroeders Hes »

Oeps,niet goed gelezen. Klokjes gekocht bij Arno van Dokkum dus.Ik ga hem benaderen.

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door johan »

Hallo Richard,
Proficiat met de eerste start van de P3. Hoe is het olie verlies, ik zie dat je geen kigasspompje heeft start ie dan zo gemakkelijk met enkel gloeien en zonder dubbel start. Je hebt ook geen verhoogd motordeksel is de brandstof tank aangepast. Ik moet nog wachten op de brandstof pomp is binnen voor test.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door johan »

Heb me vergist, zie dat je toch een verhoogd motordeksel heeft.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door richardploeg »

Heren,

Het zijn volgens mij geen VDO klokjes gebroeders Hes. Het fijne weet ik er niet van, maar ze werken naar behoren!

Johan. De motor slaat bijna direct aan met dit koude weer, doe meestal 5 tot 10 seconden gloeien. Op het moment dat de startmotor dan draait begint hij meteen te ploffen. Ik zit nog een beetje met lekkages in mn brandstof systeem waardoor hij niet echt lekker opstart omdat er lucht in zit. Vandaag druk mee geweest en hoop dat het nu verholpen is. Ik heb er wel een ki gas pomp opzitten, alleen niet aangesloten. Het lijkt mij ook niet nodig bij een gereviseerde motor.

De olie lekkage aan de krukas is verholpen, gelukkig!
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door richardploeg »

Collega's!

Nu het jaar bijna op zijn einde loopt wil ik jullie laten weten wat ik zoal gedaan heb. Omdat ik weer ben gaan studeren in Augustus heb ik alleen wat kleine onderhouds dingetjes gedaan en wat aanpassingen. Ik zag dat ik nog geen enkele actiefoto had gepost. Dus bij deze een stel foto's. Ik hoop dat jullie er van genieten.
Laatst gewijzigd door richardploeg op za 25 sep 2021 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Ferguson TED P3 1950

Bericht door richardploeg »

B
Laatst gewijzigd door richardploeg op za 25 sep 2021 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Plaats reactie