Hef problemen MF 3050

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Hef problemen MF 3050

Bericht door Goudbuikje »

Beste collega's

Ik heb een MF 3050 staan en die heeft problemen met de hef.

Er zit een electronische hef op nu werkt hij buiten op de spatborden wel alleen niet binnen op het bedienings paneel. Het lampje van de hydraulische oliedruk blijft ook wat langer aan dan normaal is maargoed dat kan ook iets anders wezen.

Dus kortom buiten werkt hij wel gelijk na de motor starten en binnen op de bediening heel soms. Heeft iemand hier ervaring mee???

Bedank voor de hulp

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Dit is wat te jong grut om hier vragen over te stellen denk ik maar ik kan je vertellen dat de locale dealer een enkele keer een print voorziet van nieuwe diodes. Ik weet alleen niet wat de storing was toen ze voor diodes bij mij kwamen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

nielsn
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 01 mei 2011 14:27
Locatie: coeovrden

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door nielsn »

Hallo,

Zijn misschien de schakelaars kapot in de trekker?
Bij mij op het werk hebben we het een aantal keer gehad met electrische ramen. Dan werkte de schakelaar in de deur niet maar de andere schakelaar wel.

Gr. Niels

Marco55
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:51
Locatie: Woudenberg

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door Marco55 »

Geen ervaring mee. Maar eventueel heb ik wel een werkplaats manual voor je.

Gr Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door Goudbuikje »

Bedankt voor het meedenken

De service manual heb ik ook maar kan nog niet veel wijzer worden

hopen dat het nog komt ;-)

gr Rich
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

tracto
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 jul 2020 14:16

Re: Hef problemen MF 3050u

Bericht door tracto »

Marco55 schreef: do 02 feb 2012 19:46 Geen ervaring mee. Maar eventueel heb ik wel een werkplaats manual voor je.

Gr Marco
Beste Marco ik ben opzoek naar een werkplaats Manuel zou u deze misschien naar mij kunnen doorsturen alvast heel erg bedankt.
Mvg Tracto

Geert p
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 13 sep 2019 5:37

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door Geert p »

Hoi Richard,

Net wat niels al schrijft,
Controleer eens de schakelaar, stekkers,
Blaas ze eens door met wat lucht,

Grote kans dat het een kwestie van een beetje stof is.

Mvg Geert

Marco55
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:51
Locatie: Woudenberg

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door Marco55 »

Hallo Thijn,

Ik heb je een pm gestuurd.
Mvg Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

sjoerdb
Berichten: 94
Lid geworden op: di 10 apr 2007 18:42
Locatie: venhuizen

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door sjoerdb »

Even diep graven, onder cabine vloer bij een van de deuren zit onder een staalplaat een computer met stekker verbonden. Gezien dit nogal een natte ruimte kan zijn, die stekker ook eens los halen en nazien.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Hef problemen MF 3050

Bericht door massey 35 »

Heeft er nu iemand een hefstoring aan een MF 3050?
Want die storing is van 2012.
En nu komen er losse berichten te staan waar geen duidelijk verhaal inzit.

Er zit inderdaad een voedings stekker met een zwarte en een rode draad en een stekker met een zwarte en een gele draad onder de rechter vloerplaat.
De ene is een voeding voor de autotronic en de andere een voeding voor hefcomputer.
Te bereiken via de onderkant, het deksel is met 3 stuks M 6 bouten/moeren bevestigd.
Deze stekkers willen wel eens helemaal aangetast zijn.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie