Weet iemand welk moter type dit is ?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
arie66
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 dec 2011 20:18

Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door arie66 »

Het gaat hier om een 3 cil. diesel met een CAV lijnpomp.
De moter waarschijnlijk later in het trekkertje gebouwd, omdat er een voorziening
voor petroleum aanwezig is in het dashbord .
Ook is het mij niet duidelijk hoeveel pk dit type moter zou moeten leveren .
Bijlagen
SDC15494k.jpg
(164.94 KiB) 7925 keer gedownload

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door admin »

Beste Arie66,

Kijk eens of je een serienummer op de motor kunt vinden? Dat kan helpen.

Als het om een TE20 trekker gaat, is het waarschijnlijk een Perkins P3 motor.
Die werd namelijk vaak ingebouwd als vervanging voor de benzine/ petroleum motor.

Gaat het om een FE/MF 35 type. Dan zou het ook nog een Perkins 3.144 of een Perkins 3.152 van franse afkomst kunnen zijn. Helaas heb ik daarvan niet direct veel afbeeldingen beschikbaar waarmee ik je foto kan vergelijken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

arie66
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 dec 2011 20:18

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door arie66 »

Alvast dank voor je antwoord.
Een serie nummer, waar zou ik deze kunnen vinden vermoed je?

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door Symen »

Lijkt verdacht veel op de P3 / 144. Is de andere kant van de motor als op de foto in mijn restauratieverslag? Het bovenste verhaal in die rubriek. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door hans eshuis »

hoi

Das de p3/144 heb ook zo,n ding gedemonteert i.v.m een scheur in het blok.

2,36 liter
32 bhp bij 2000 t.p.m koppel 12 kgm

Zo aan de foto te zien heeft er orgineel een continental motor in gelegen, koperen typelpaatje onder het stuur?

Het is te zien aan het blokje dat tussen het schommel stuk zit en de caterpan. continental motor is langer dan de covertry motor dus het schommel stuk is koter.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door Symen »

Hans,

heb het eens nagemeten. De Continental z120 en de standard (zelfs de diesel) motoren zijn nagenoeg even lang. Nl. zo'n 48,5 cm. Het bokje waar de vooras inhangt is wel korter bij de Continental vandaar de blokjes. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door fergie »

Hello Symen,

De diesel is 3/4" langer, daarom is de diesel versnellings bak korter.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door Symen »

René,

dat de versnellingsbak korter is klopt. Maar de motor is 48.8 cm identiek aan de tea ted. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door hans eshuis »

hoi

Dit wort dus na meten, want meten is weten.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Ik weet dat :

1. de bak korter is
2. de voorasbok is anders
3. de parkeer rem sectors zijn verschillend (ook de aanbouw platen voor de maaibalk en voorlader verschillen)

Verder zijn er twee koppelings pendaal nummers en twee nummers voor de rem-trekstangen, enkel daar staat niet bij dat het om diesel en niet-diesels gaat. Van de laatste weet ik uit ervaring dat de stangen van een diesel wel in lengte verschillen met de benzines.

Ik ben benieuwd maar ik kom er vast pas volgend jaar achter, iedereen de beste wensen voor 2012 !!!.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Grijze Harry
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 aug 2018 22:17

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door Grijze Harry »

admin schreef: do 29 dec 2011 23:21 Beste Arie66,
fergie schreef: za 31 dec 2011 18:27 BBCode uitschakelen
Smilies uitschakelen
Verwerk URL's niet automatisch
Kijk eens of je een serienummer op de motor kunt vinden? Dat kan helpen.

Als het om een TE20 trekker gaat, is het waarschijnlijk een Perkins P3 motor.
Die werd namelijk vaak ingebouwd als vervanging voor de benzine/ petroleum motor.

Gaat het om een FE/MF 35 type. Dan zou het ook nog een Perkins 3.144 of een Perkins 3.152 van franse afkomst kunnen zijn. Helaas heb ik daarvan niet direct veel afbeeldingen beschikbaar waarmee ik je foto kan vergelijken.

Grijze Harry
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 aug 2018 22:17

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door Grijze Harry »

Hallo Ferguson vrienden.

De onderstaande foto van een Perkins 3 cilinder weten jullie nu wel welk type motor dit is?
Ik heb de zelfde met een klein scheur in het blok.
Mijn vraag is welke type motor moet ik zoeken of zou ik hem kunnen repareren.
Dit geld ook voor onderdelen te bestellen van welk type is deze motor afkomstig?
Hoe krijg ik de juiste onderdelen besteld?

GR Harry

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Weet iemand welk moter type dit is ?

Bericht door hans eshuis »

hoi

Je zou een a of ad.152 kunnen zoeken uit b.v een compressor of arregaat enz

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Plaats reactie