Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door admin »

Ik heb mijn Massey Ferguson Archive DVD Series weer aangevuld.
Ik heb nu alle nummers (tot en met 20) die zijn uitgebracht.

Nu wachten op het slechte weer zodat ik tijd heb om te kijken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door admin »

Niet direct MF geralateerd, maar wel leuk.

Ik heb van de 13e maand een nieuwe laptop gekocht en een netwerk schijf.
Ik heb het zo insteld dat ik nu vanaf twee computers bij dezelfde data (op de netwerk schijf) kan.
Met twee kinderen in huis die ook achter de computer willen was dat wel nodig geworden.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door hans eshuis »

hoi

Net een ferguson-ford 9n gekocht samen (wat moest) een super ford dextra, niet leuk maar ja handel..

Hij viel tegen maar de verkoper wou er zo graag van af dat veel zakken in de prijs een optie was om het toch te kopen..

Wat er aan moet gebeuren of er mist wat ik zo heb gezien,

Ombouwen naar benzine, uitlaatspruikstuk carateur gasbediening en uitlaat, tank er bij zoeken.
Zitten stuurstangen van een ford 8n aan
Zit een trekhaak achter op gelast.
Versnellingspook is het pinnetje stuk, wil nu niet schakelen zoals het hoort.
De embleemen en tank dop missen.
gereedschaps bakje mist.
hefversteller stuk, ha heb ik al in het schap liggen..
1 voorvelg zit wat roest tussen.
korttehefarmpjes krom, gebrokengeweest gelast en weer krom..

Al met al zowat een sloper als met maar niet zo zeldzaam zou zijn in nederland....

mvg hans eshuis
Bijlagen
ScreenShot002.jpg
ScreenShot002.jpg (45.18 KiB) 9306 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door Symen »

Ha Hans,

eindelijk aan de Ford Ferguson! Ontmoette pas iemand die nog wel onderdelen dubbel heeft. Maar moet eerst zelf nog van een grote hoop oud ijzer een 9N maken....
En vertil je niet aan de steekassen. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

jan-aldizer
Berichten: 17
Lid geworden op: do 21 aug 2008 22:46
Locatie: De Knipe
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door jan-aldizer »

Hoi, pas geleden een MF 65 en een mf ( ? ) kieper gekocht.
Gr. Jan de Vries.
Bijlagen
Mf kieper.
Mf kieper.
P1030346.JPG (180.1 KiB) 9285 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jan-aldizer op wo 04 jan 2012 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben in het gelukkige bezit van : een mf 65 bjr. 1964, een Massey Ferguson 165, een Porsche diesel junior bjr 1961, een Miedema mestwagen, een gewone 2 tons miedema wagen, Een 3 tons Miedema kieper, een Vicon kunstmeststrooier met metalen bak, 1 Wifo achterlader met sloothaak , een Gerlsma cardan hooi sleep, 2 x een Mentor cyclomaaier sm135, een Mentor 4 wielige mestwagen, een Mentor Gigant mestwagen en nog wat divers klein spul.

jan-aldizer
Berichten: 17
Lid geworden op: do 21 aug 2008 22:46
Locatie: De Knipe
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door jan-aldizer »

Hoi, mijn pas geleden gekochte MF 65.
Gr. Jan de Vries.
Bijlagen
Mijn MF 65.
Mijn MF 65.
P1030321.JPG (186.53 KiB) 9285 keer bekeken
Ik ben in het gelukkige bezit van : een mf 65 bjr. 1964, een Massey Ferguson 165, een Porsche diesel junior bjr 1961, een Miedema mestwagen, een gewone 2 tons miedema wagen, Een 3 tons Miedema kieper, een Vicon kunstmeststrooier met metalen bak, 1 Wifo achterlader met sloothaak , een Gerlsma cardan hooi sleep, 2 x een Mentor cyclomaaier sm135, een Mentor 4 wielige mestwagen, een Mentor Gigant mestwagen en nog wat divers klein spul.

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door hans eshuis »

hoi

Die mf kipper nog in nederland kunnen kopen, en per vergis geen bav kipper gekocht?

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

jan-aldizer
Berichten: 17
Lid geworden op: do 21 aug 2008 22:46
Locatie: De Knipe
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door jan-aldizer »

hans eshuis schreef:hoi

Die mf kipper nog in nederland kunnen kopen, en per vergis geen bav kipper gekocht?

mvg hans eshuis
Hoi, daar was ik net naar aan het kijken, ik frees een beetje het ergste. Maar wel een super strak kiepertje.
Gr. Jan de Vries.
Ik ben in het gelukkige bezit van : een mf 65 bjr. 1964, een Massey Ferguson 165, een Porsche diesel junior bjr 1961, een Miedema mestwagen, een gewone 2 tons miedema wagen, Een 3 tons Miedema kieper, een Vicon kunstmeststrooier met metalen bak, 1 Wifo achterlader met sloothaak , een Gerlsma cardan hooi sleep, 2 x een Mentor cyclomaaier sm135, een Mentor 4 wielige mestwagen, een Mentor Gigant mestwagen en nog wat divers klein spul.

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door hans eshuis »

hoi

Je zal dan niet de eerste zijn een in assen dacht ook een mf kipper gekocht te hebben. mijn buur man heeft ook een bav kipper die lijkt ook veel op mijn ferguson kipper.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door hans eshuis »

De tree planken voor de ferguson te serie en 2 lucas koplampen voor de mf 35.
Bijlagen
te treeplanken.jpg
te treeplanken.jpg (31.92 KiB) 9256 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door hans eshuis »

hoi

Weer wat folder en instruktie boekjes er bij;

o.a ferguson werktuigen uit het ford-ferguson tijd en er na
instruktieboek voor de 9n 2n ploegboekje en map
2 verschillen de folders van de 9n en een van de 8n
1155 en een folder van mf viegtuigslepers en een instruktie boekje voor de ferguson schuif.

mvg hans eshuis
Bijlagen
folders nieuw.jpg
folders nieuw.jpg (33.48 KiB) 9218 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door fergie »

20 Tons werkplaats pers en een tafel model straal cabine

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door françois »

Hallo

Ik heb een originele Ferguson hoes (a-TE-A68) gekocht, ik kwam dit toevallig tegen bij iemand die legervoertuigen verzameld. Hij wist niet wat dit voor iets was, ik heb hem toen uitgelegd waarvoor het gebruikt werd. Na wat onderhandelen heb ik deze hoes voor een leuk prijsje kunnen kopen. Verder heb ik ook bougiekabels en wat waterslangen voor de TEA 20 gekocht.
Foto's van de hoes zal binnenkort even plaatsen.

MVG

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

Stavrebonde
Berichten: 69
Lid geworden op: za 14 mei 2011 11:39
Locatie: Stavre, Jämtland, Zweden
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door Stavrebonde »

Eindoverbrengingen voor de MF25 + differentiel en nog wat kleine delen.
Het meeste ligt al in Zweden, alleen de linker overbrenging/trompet nog, die komt waarschijnlijk pas in april.

Best wel zwaar spul heb ik horen vertellen....zal binnenkort eens de eerste zending naar huis halen en zelf even voelen...zal wel meevallen denk ik :D
Bijlagen
delen mf25.jpg
delen mf25.jpg (61.31 KiB) 9163 keer bekeken
Fordson Dexta, 1960 - MF25, 1962 - Ockelbo 600-2, 1978 - Aktiv 600 - Suzuki Vitara (tuin-jacht-bos)
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht :

Bericht door admin »

Een klein draaibankje om zo af en toe een pen op maat te draaien.
Maar vooral wat ander klein draaiwerk als hobby.
IbmuCFiPEFVB6fNzu92qQ.jpg
IbmuCFiPEFVB6fNzu92qQ.jpg (62.38 KiB) 9149 keer bekeken
Ik heb hem nog niet in huis, dus ik kan nog niet zeggen hoe de staat is.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie