Voorstellen: MaikMF

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
MaikMF
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26 mar 2011 23:05

Voorstellen: MaikMF

Bericht door MaikMF »

Hallo,

Mijn naam is Maik, ik ben 23 jaar en ik kom uit Hengelo (Gld). Ook ik ben een grote fan van Massey-ferguson tractoren. Zelf heb ik een MF 135 georven die mijn opa en oma vroeger op de boerderij in gebruik hadden. Deze trekker heb ik nu een jaar of 8 in bezit. Door de weeks studeer ik voor de opleiding Tuin -akkerbouw. Mijn vrije tijd besteed ik veel in het werk bij een loonbedrijf in de buurt (met o.a. MF trekkers) en door zelf wat met machines te hobbyen. Toen ik mijn 135 pas had, heb ik met hulp van de loonwerker de trekker een beetje opgeknapt. Er is een nieuwe grill in gekomen en verder hebben we de verlichting weer in orde gemaakt en de trekker een kleine beurt gegeven. De trekker is in het verleden waarschijnlijk samengesteld uit twee mf tractoren. Onder de grijze verf op het motorblok zit rode verf, en onder de achterbrug zit gele verf (Industrie trekker?) Zelf hebben we thuis geen ruimte om machines te stallen, maar ik heb ik de buurt en bij familie wat ruimte om de machines onderdak te geven.

In de jaren dat ik de MF 135 heb zijn er al wel wat reparaties aan uitgevoerd. Zo had de trekker eerst erg last van speling in de stuurinrichting, zodat de trekker op de weg met een werktuig in de hef ging "zwabberen". Dit hebben we opgelost door in het stuurhuis wat shimms te verwijderen. Ook zijn de kleppen gesteld en en zijn er nieuwe voorbanden opgekomen.

Meestal knap ik elk jaar ook een werktuig op. De afgelopen jaren heb ik o.a. een grondbak, PZ cyclomaaier, platte wagen en een cultivator opgeknapt. Hierbij probeer ik alles in zo orgineel mogelijke staat te houden net als bij de trekkers. Het volgende "project" wordt waarschijnlijk de PZ Strela.
Laatst gewijzigd door MaikMF op za 03 mar 2012 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voorstellen: MaikMF

Bericht door admin »

Maik,

Welkom op het forum en heel veel plezier met je trekker.
Leuk dat je zo uitgebreid jezelf en je trekker voorstelt.
Altijd leuk om een MF in actie te zien.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie