Enkele vragen over mijn TED...

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een aardige TE-D20 6V.Lakwerk heeft nog iets werk,maar technisch is ie wel redelijk.We hebben de motor al horen lopen,maar toch ik bij Historische Part Service een aantal onderdelen besteld(bobine,contactpunten e.d.)

Maar ik heb een vraagje over deze TED,
Als men kijkt naar de stand van de koplampen op de foto,s?Heeft iemand hier een goede uitleg over?Het zit met een perfect gegoten stuk onder de tank in gemonteerd,dus neem ik aan dat het geen imitatie is? :?

Ik vind nergens anders een voorbeeld van een TE20 met de lampen op deze plek,vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

MvrGr.

Jachtmeester
Bijlagen
F2.jpg
F2.jpg (63.76 KiB) 15500 keer bekeken
F1.jpg
F1.jpg (66.78 KiB) 15500 keer bekeken

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door admin »

Hallo Jachtmeester,

Deze plaats van de koplampen heb ik vaker gezien. Volgens mij bij deense Ferguson tractoren.
In ieder geval scandinavisch.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

robin
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
Contacteer:

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door robin »

Hallo ,

Inderdaad , ik heb ook zo'n stuk ijzer van men TEE , als de trekker van zweden of scandinavische afkomst is staat er waarschijnlijk ook een 28G carburator op , ( zelfde type als een 35 Benzine/Petroleum )

Mvg .
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

Bedankt voor de fijne uitleg allemaal.Het maakt me alleen maar meer enthousiaster.Ik ben gaan snuffelen naar afbeeldingen van TED,s uit Scandinavie, en kwam al gauw uit op onderstaande afbeelding.
Nu maar hard werken om ook zo,n schitterend resultaat te krijgen. :wink:

MvrGr.:

Jachtmeester
Bijlagen
ferdig.jpg
ferdig.jpg (72.95 KiB) 15472 keer bekeken

Tefje
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 23 okt 2009 1:25
Locatie: Espel
Contacteer:

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door Tefje »

Moet toch zeker te doen zijn. Veel succes er mee!
Proud to be a Ferguson Tef 20 driver

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door Symen »

Hallo Jachtmeester,

mocht je ook zulke achterbanden willen, ze zijn sinds kort bij HPS te koop. Kost wel een duit! Heb wel een goedkoper adres. Ik heb ze om een Ford Ferguson. Staat Ford op. Horen volgens mij dan ook niet onder een TED. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

Gisteren heb ik de eerste onderdelen van Histoparts mogen ontvangen.Nieuwe bobine,contactpunten,bougiekabels,verdeelkap ect.ect.
Kan niet haast niet wachten tot we zaterdag eraan kunnen beginnen.Hopelijk krijgen we hem meteen goed afgesteld,dan kan ik ook nog de keerring van de aftakas vervangen.

Als we hiermee klaar zijn,kunnen we beginnen aan het lakwerk.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Ik weet niet of het is toegestaan,maar op onderstaande link kan men diverse films downloaden over de (Massey) Ferguson en de bijgeleverde werktuigen.Een leuke aanrader...

http://www.heroturko.org/documentaries/ ... -xvid.html


Met vriendelijke groet:

Jachtmeester

jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

Gisteren een mooi moment voor mijn schoonvader en mij.We hebben de TED voorzien van alle nieuwe onderdelen,en hij start meteen.
Alleen horen we onder het lopen een licht plof-geluid,dus ik heb het vermoeden dat een klep niet helemaal sluit?Of kan dit een andere oorzaak hebben?

Ook is de TED van mijn schoonvader vandaag weer tot leven gekomen.Wat zijn het toch schitterende machine,s.

Wel een vraag voor de kenners onder ons:"Bij de TED van mijn schoonvader is duidelijk te achterhalen van welk jaar dat deze is.Namelijk 1952,Maar kijk ik naar mijn TED,dan zit er in de achterbrug helemaal geen nummer in gegoten???Kan ik dan via het motornummer achterhalen van welk jaar deze precies is?

Alvast bedankt voor jullie reactie's...

MvrGr:

Jachtmeester

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door hans eshuis »

hoi

Die lampen staan ook soms op folders van voorladers, voor de bouwjaren kijk bij historie en dan bij serie nummers.


Met die films die je kun down loaden krijg je dan geen virisen of spam op de pc?

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

Hoi Hans,

Ikzelf heb de films gedownload,en zewaren volledig vrij van spam en/of virussen.
Dank je voor de info voor het eventuele bouwjaar.

Groet:

Jachtmeester

jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

Ik heb eens bij de history gezocht,en het jaatal erbij gezocht.Het gaat om een exemplaar uit 1949.
Is het normaal dat er dan geen nummers in de achterbrug zitten gegoten?Ik ben uit gegaan van het nummer dat bij de verdeelkap in het blok staat.

MvrGr.:

Jachtmeester

jachtmeester
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 20:21

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door jachtmeester »

De TED20 loopt.Het heeft wat moeite gekost om de motor regelmatig te laten lopen,maar na het vervangen van de vlotter en een pakking in de caburateur ging het al een stuk beter.
Nu loopt ie redelijk goed,alleen klinkt er onder het lopen af en toe een lichte plof.We hebben het vermoeden dat de onsteking nog iets fijner af gesteld moet worden.Of heeft iemand een andere (mogelijke) oplossing?
Hierna nog enkele kleine details afwerken,en dan kan ie de lak in.Ik verheug me al op het schuur en spuitwerk.
Ik hou jullie op de hoogte.Binnenkort weer foto,s...

Met vriendelijke groet:

Jachtmeester

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door fergie »

Hello Jachtmeester,

Dit is niet de plek om vragen te stellen, wil je sneller antwoord kun je dat beter in het hoofd forum doen ( viewforum.php?f=5 ). Ik kijk hier niet vaak en met mij veel meer mensen denk ik.

De ontsteking moet na vervangen en/of stellen van de contactpunten altijd op tijd worden gezet, zie de FAQ : viewtopic.php?f=6&t=914

Een beetje geplof moet je indien lopend op petrolium altijd wel voor lief nemen maar petrolium is niet geschikt als brandstof voor alles wat niet in de kategorie zwaar werk valt. Op benzine gaat dat veel beter, dan ook hitte schild verwijderen en ontsteking voor benzine afstellen. (zie viewtopic.php?f=6&t=128 )

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: Enkele vragen over mijn TED...

Bericht door françois »

Onze trekker heeft dezelfde montage van de koplampen als die van jou. Deze trekker is wel niet afkomstig uit Scandinavië maar uit het Belgische dorpje 's Gravenvoeren. Ik weet niet of de toenmalige dealer dit monteerde of dat ze gewoon zo werden geleverd. Dit type montage maakt het mogelijk om de koplampen rijdend de verstellen of om in het donker naar de motor te kunnen kijken.

Groet,

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

Plaats reactie