ferguson p3

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

ferguson p3

Bericht door hans eshuis »

Nu ook nog een verslag van mij laatst begonnen project.
Het gaat over de ferguson tea met perkins p3 motor.
Deze ferguson ben ik op het spoor gekomen doordat ik op de mooiste oldtimer wiekend tot nu toe``historische feldtag met al thema massey ferguson`` een ferguson zaag kreeg aangeboden. Deze man in Groningen wilde alles wat nier klaargemaakt is verkopen . De zaag was in slechte staat en duur maar ja beter duur dan niet te koop. Ook had hij diverse ferguson,s te koop, ook allemaal voor veel geld. Onderhandelen wilde niet echt vlotten en het was al bijna melktijd,,tja in de ochtend dan. Dat kwam ook door de gezelligheid van het delen van de hobby!!
Na een half jaar toch maar weer wezen kijken omdat ik er nog wat gezochte delen had zien liggen. Hij had veder nog niks verkocht en begon weer over de p3. Na wat onderhandelen 2 is goedkopere dan 1? En wat onderdelen en gratis thuisgebracht toch maar gekocht.
De een was een p144 met een scheur in het blok, hef stuk en incompleet, die is voor onderdelen in het schap terecht gekomen.
De andere zaten veel niet orginele onderdelen tank stuur schakelaars hef waren weg, die mocht ik daar van een tef halen. Alle delen die niet goed of niet orgineel waren heb ik omgeruilt.
Na een test rit bleek de motor te veel caterdruk te hebben, omdat er geen waterpomp bij is de voorkand inmekaar zat kon ik de olie druk nog niet testen. De hef is weg goed daar hoef ik niks aan te doen. Na het testen is hij nu een vergiet geworden echt overal lekt olie bij aankoop was hij kurkdroog…
Inmiddels het ik een waterpomp gevonden en een andere vooras uit het schap getrokken. En bij een mede forum lid wat radiateurs geruild voor banana onderdelen.
Wort ook vervolgt..
Bijlagen
bij aankomst
bij aankomst
ferguson p3.jpg (30.37 KiB) 8302 keer bekeken
versnellings bak
versnellings bak
p3 tea.jpg (35.92 KiB) 8302 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: ferguson p3

Bericht door hans eshuis »

Eens weer met de p3 bezich geweest.

De vooras bok weer in de goede vorm gebogen een verhoger voor de radiateur vervangen nieuwe waterpomp en waaier van een renault gemonteert en een radiateur. Zodoende de p3 eens goed te testen.

Olie druk is redelijk goed maar veel te veel caterdruk. En nu lekt er overal olie.. dus blokje moet los.

Net de vooras gedemonteert. de fuseepinnen zijn nog zo goed als nieuw, wiellager moeten wel nieuwe in. Het midden stuk ligt inmiddels in het oudijzerbak daar komt een ander in zonder een eivormig gat en slijpsporen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ghd5FU6v ... ature=plcp

wort vervolgt;;...
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: ferguson p3

Bericht door richardploeg »

Niks beter dan een dike P3! :mrgreen:
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: ferguson p3

Bericht door hans eshuis »

De vooras is nou gedemonteert en gestraalt. De fusee pinnen waren helaas versleten. Van deze oude type heb ik alles nog bewaart maar ja allemaal hetzelfde... dat wort dus oplassen en in een hele grote draaibank afdraaien, of met een voorhamer de stukken waar de lagers op vast komen zitten bewerken. Dat zien we later wel.

Omdat er een continental voor heeft gezeten wilde ik er weer dichte voorvelgen onder doen. Ik heb nog geen goede kunnen vinden wel 3 slechte. Van 2 waren de binnen vlensen nog wel goed daarvan heb ik de klinknagels van de velg rand afgeslepen en de klinknagels eruit gehaalt dit zelfde met een gewone voorvelg met een goede velg rand maar een stuke binnen vlens. De vlensen omgewisseld uitgelijnd en gatjes ingeboort. Toevallig had ik nog bolkop boutjes liggen die ongeveer gelijk aan de klinknagels zijn. Daarmeer komt de vlens weer vast maar eerst eens goed stralen.
Bijlagen
velg te p3 002.jpg
velg te p3 002.jpg (81.62 KiB) 7923 keer bekeken
velg te p3 001.jpg
velg te p3 001.jpg (78.88 KiB) 7923 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Plaats reactie