Mezelf ook maar even voorstellen

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Laurens-MF
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29

Mezelf ook maar even voorstellen

Bericht door Laurens-MF »

hallo,

Net als iedereen hier op het forum heb ik ook iets met Massey Ferguson. Dit komt doordat m'n opa zich een aantal jaar geleden een MF 35 4cil had aangeschaft. Al snel kwam er een tweede 35 4 cil bij en spoedig volgde ook een guidbuikje uit '57 dat mijn eerste tractor is geworden. Deze heb ikzelf volledig gerestaureerd. Ook zit er een originele Hitch-haak op van Ferguson en een dorspoelie. De originele aankooppapieren zitten er zelfs nog bij. Daarnaast heb ik ook nog een Allis- chalmers FD3. Momenteel ben ik bezig met het maken van een MF snelloper. We hadden nog een MF 205 industrie staan met omkeerkoppeling op, deze werd de laatste tijd niet meer gebruikt doordat deze vervangen was door een andere lader. Ik heb er de achterbrug van een gewone 35 tegengezet en nu loopt deze over de 40km/u. zeer handig voor transport dus, maar het project is nog niet af. De motor is gereviseerd en nu is de versnellingsbak aan de beurt, deze ging bijna niet in versnelling te zetten, Ik vermoed dat het lamellenpaket in de versnellingsbak aaneen plakt waardoor deze blijft meedraaien, mischien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Bijlagen
Afb0306.jpg
Afb0306.jpg (95.59 KiB) 3227 keer bekeken
fergusonklein.jpg
fergusonklein.jpg (72.11 KiB) 3227 keer bekeken
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

Plaats reactie