gronfrees Westwood,bougie zwart en slaat af

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fantomas
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 apr 2010 23:03

gronfrees Westwood,bougie zwart en slaat af

Bericht door fantomas »

De contactpunten heb ik hersteld door nieuwe schroefdraad en schroef.(opening 0,4 mm).Ik heb nu een regelmatige blauw vonkje en dat zonder condensator?Hij draaide maar ging niet naar max toeren en sloeg af.aan de Zenith carburator staat een bronzen schroef(1,5 toeren open) die de hoofdsproeier afregeld.Daarbij komt nog dat de smoorklep bedient wordt:handgas-kabel--hefboom--veer--luchtklep in koeling---stangetje--smoorklep.Raad zonder daad is welkom.Bij even kijken zie ik dat de smoorklep bij motor af volledig open staat.Zenith type 13 TCA-2 ;afstellingen ? Bij Kierans heb ik nu ook een topic lopen omdat ik bij hun via google een service manual ben tegengekomen.Als ik inlog tijdens dit emailadres dan springt het blad weg.Het openen gaat alleen via hun.Daarboven ook al dat engels.

fantomas
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 apr 2010 23:03

Re: gronfrees Westwood,bougie zwart en slaat af

Bericht door fantomas »

Ik moet het afgeven.2 defekte startkoorden,geen data,sukkelende starter,doekje voor het zweten,enz.Volgens het tuincenter zou tov de schommelende gasklep de carburator eens ultrasoon gereinigd moeten worden.Wat mij niet bevalt als hij hoog draait, zijn klep nog meer opentrekt tot max.Dan valt hij stil.Volgens de suffolk carb tekening staat de stelschroef v/d gasklep boven .Bij mij zit ze onderaan de hendel.De gronfrees is een halve eeuw oud en ik ga de eigenaar vragen voor een eventuele reparatie of bestek bij het tuincenter.Briggs en stratton heeft motoren met dit principe.--------Ik heb de frees terug gedaan naar de eigenaar na telefonisch contact.Fout die ik denk gemaakt te hebben is het niet vernieuwen van de brandstof.Volgens sommige is 2 takt maar 2 mnd goed en loodvrije maar 4 mnd goed.Ga ik volgende maal zeker doen. :?:

Plaats reactie