MF 35 hardchroom cylinder bussen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Hendrik-Jan
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 22 jul 2007 20:47
Locatie: Veghel

MF 35 hardchroom cylinder bussen

Bericht door Hendrik-Jan »

Hallo,

in een ander bericht schreef Rene dat je geen 35 moest kopen met hardchroom cylinder bussen. Laat die van van mij nou net CL in het motornummer hebben. Ik vroeg me af of ik nu wel of niet in "paniek" moest raken. Of wel heeft het wel zin om verder te gaan met opknappen.
Opa wilde graag dat mijn dochter met de trekker naar het schoolgala zou rijden. Helaas kan hij dat niet meer meemaken. Voor dochterlief een extra reden om de trekker mee te nemen en voor mij om hem in goede staat te brengen.

Dit is wat Rene schreef:
Ook de perkins heeft een mogelijke zwakke plek, er zijn er met hardchroom cylinder bussen die los raakten en vervolgens door de bovenste zuigerveer gegrepen worden als hij genoeg gezakt was en vervolgens het carter ingesleurd. Gevolgen laten zich denken. Vermijd altijd motoren waar ergens een nummer op staat met CL er achter.

Nu is mijn vraag komt dit veel voor? is er iets wat ik nu zou kunnen doen om te controleren of de bussen vastzitten?


Hendrik-Jan
MF 35 snmy 1962

Plaats reactie