honda pocket bike

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jens
Berichten: 96
Lid geworden op: di 12 aug 2008 13:56
Locatie: Belgie (Oost-Vlaanderen)

honda pocket bike

Bericht door jens »

hello,iedereeen
heb een pocketbike gekregen van mijn neef . die hij heeft leeggereden en 2 jaar heeft laten staan .
eindelijk aan de praat gekregen maar wil niet voorruit. startionair draait ie prima maar wanneer ik gas geef
zegt ie woem en valt stil, wanneer ik de choke toe zet draait ie startionair ook prima maar dan wilt hij niet in toeren stijgen,wat hij bij de choke doet is normaal denk ik. maar hoe krijg ik hem op volgas. heb het vlotterbakje er afgehaalt en uitgekuist, de sproeier (zit verticaal)heb ik er uitgedraait en eens uitgeblazen.resultaat : niets verandert. er zit één stelschroefje op die schuin naar beneden naar de sproeier loopt.
wie weet er raad .
groetjes jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

Marco55
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:51
Locatie: Woudenberg

Re: honda pocket bike

Bericht door Marco55 »

Waarschijnlijk toch te weinig benzine. Na 2 jaar stilstaan kan het zijn dat de carburateur verstopt is met gom.
Een goede carburateur reiniger gebruiken en goed reinigen. Kijk ook eens of de benzine toevoer niet verstopt is.
Zelf pas net zoiets gehad bij een Kohler K181 motor van een grasmaaier. Daar sloot een klepje van de brandstofpomp niet goed. Hierdoor liep de brandstof weer terug als het brandstofnivo in de tank te laag was. De tank boven de carburateur gehangen en de pomp er tussen uit gehaald dan loopt de motor wel weer goed.
Ben nog op zoek naar een goede brandstofpomp voor een Kohler K181 dus als iemand er nog een heeft liggen!

Groeten Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

jens
Berichten: 96
Lid geworden op: di 12 aug 2008 13:56
Locatie: Belgie (Oost-Vlaanderen)

Re: honda pocket bike

Bericht door jens »

probleem opgelost !!!!!
de sproeier zat verstopt, even met perslucht erdoor en ie rijd over de 60
groetjes jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

Plaats reactie