startmotor international

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

startmotor international

Bericht door E.Eenink »

hallo

Een vriend van mij heeft een international 383 en wil niet meer starten en het licht aan de startmotor dat weten we al wel.

Als je probeert te starten gaat hij heel hard rond en zoemen, denk dat het asje niet uitsteekt en dus niet aanpakt.

Edwin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: startmotor international

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Deze hoort in het leugenbankje !. (Gerrit, verschuif hem eens even aub).

Als de motor niet lijkt aan te grijpen heb ik twee vragen :

1. Is dit een startmotor met een aangebouwd startrelais (moderne soort dus) ?
2. Hoe weet je zeker dat het de startmotor is ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: startmotor international

Bericht door admin »

Ik heb het bericht verplaatst naar andere merken en niet naar het leugenbankje.

Als de startmotor wel hard gaat draaien, maar de motor draait niet rond, kan dat een paar oorzaken hebben:
- Er ontbreken tanden op de starterkrans;
- Er zitten geen tanden meer het rondsel (tandwiel op de startmotor)
- Het rondsel wordt niet meer aangedreven voor de de startmotor (ligt los op de as).
- Het start relais schuift het rondsel niet meer in de starterkrans maar schakelt nog wel de startmotor in.

Haal de startmotor maar van de trekker en kijk maar eens wat er precies aan de hand is.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: startmotor international

Bericht door E.Eenink »

de start motor is een nieuwere versie met aangebouwd startrelais.

Edwin

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: startmotor international

Bericht door E.Eenink »

hallo

We zijn zondag weer aan de trekker gegaan en hebben de accu van de internationl in de goudbuik gedaan en daar starte de goudbuik gewoon op, niks aan de hand dus met de accu.

Als je probeert te starten en je hebt hem op kontact en houd de remmen in dan gaan de remlichten branden als je hem verder draait om te starten gaan de lampen uit en gebeurt er niks geen geluid niks te horen aan de startmotor wat kan het zijn?

Edwin

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: startmotor international

Bericht door E.Eenink »

hallo

Weet iemand al wat het kan zijn?

Edwin

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: startmotor international

Bericht door admin »

Edwin,

Even het verschijnsel verklaren:
De lampen gaan uit als je de trekker start. Dan zit meestal een van de accu kabels niet goed vast (of is een van de verbindingen van de accu kabels slecht). Soms hoor je in zo'n geval ook alleen het startrelais klapperen. Heb dat zelf ook regelmatige gezien.

Wat helpt vaak:
probeer de accu klem wat te draaien op de pool en schroef hem goed vast. Eventueel kun je accu pool en en de klem wat schoonmaken met een borstel of met wat schuurpapier.

Kontroleer de massa kabel of die goed kontakt maakt met het chassis van de trekker.

Kontroleer de kabel bij de startmotor of die daar goed contact maakt.

Wat je ook eens kunt doen om te testen, is de twee contacten van het startrelais met een hele dikke schroevedraaier heel even kortsluiten. Als het goed is gaat dan alleen de startmotor draaien.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: startmotor international

Bericht door E.Eenink »

hallo

oke dat gaan we proberen, iets wat ik was vergeten te zeggen, dat er wel nieuwe start relais in zitten ik weet niet of dat uit maakt maar ik dacht van laat ik dat ook maar even zeggen.

Edwin

E.Eenink
Berichten: 307
Lid geworden op: di 25 dec 2007 16:50

Re: startmotor international

Bericht door E.Eenink »

Hij loopt weer hebben nieuwe accu klemmen erop gezet en massa kabel want die was ook slecht.

Bedankt voor info


Edwin

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: startmotor international

Bericht door admin »

Edwin,

Gefeliciteerd. Dat is goed nieuws.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie