Stefan

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
stefan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 okt 2008 21:25

Stefan

Bericht door stefan »

Hallo,

Ik ben stefan, ik volg dit Ferguson forum al enige tijd met een bepaalde reden.
Sedert begin van dit jaar zijn mijn vrouw en ik in het bezit van een aantal weilanden voor het uitoefenen van mijn vrouw haar paardenhobby. Natuurlijk heb je dan een hobbytrekker nodig om verschillende werkzaamheden te kunnen verrichten. Mijn schoonbroer verzamelt al vele jaren oude trekkers, voornamelijk lanz, hanomag en ford. Zijn voorkeur ging uit naar een fordson dexta of ford2000.
Ikzelf had goede verhalen gehoord over deutz en ook Ferguson.
Op marktplaats iets vinden is moeilijk, veelal valt hetgene tegen in vergelijk met de prijs die men er voor wil hebben. Meeste traktoren zijn "gereviseerd" maar veelal is dit beperkt gebleven tot het overspuiten met ford blauw.
Toevallig liep ik via via tegen een ferguson tef aan. Deze was reeds enkele jaren geleden gereviseerd en was daarna 6 jaar gebruikt door een hobbyboer. Nu stond hij al 1 jaar stil. Maar ondanks dit startte hij onmiddellijk , alles functioneerde incl. verlichting en de prijs was zeer goed, dus meenemen.
Enkele maanden geleden kwam ik achter het adres van iemand die een mf35
verkocht voor loop/sloop. Ik dacht wellicht kan ik de achterbanden gebruken voor de tef, die iets minder waren. Ik bel deze persoon op en vraag hem naar de mf35, hij zegt een 4 cilinder, denk ik.. ferguson, meer wist hij niet.
Ik ging kijken blijkt het een 3 cilinder perkins ad3.152 motor te zijn een 35x (te zien aan de dynamobeugel). Algehele staat redelijk, stond stil enige jaren.
Prijs zeer aantrekkelijk, dus.. Startmotor vervangen, dynamo was al vervangen, tank schoon gemaakt en proberen te starten. Was moeizaam maar het ging. Nu gebruik ik hem al enige maanden iedere week, trekker loopt goed alles functioneert alleen de koude start is niet wat men verwacht van een 35x. Ik heb de gloeibougie vervangen, nu start hij na 15 sec gloeien binnen 5 sec. IK neem enige carterdruk waar , olieverbruik 1/2 liter op 40 uur. Dus nu heb ik 2 trekkers, naast mijn andere hobby, motoren 3 stuks welke ik gebruik voor woonwerk verkeer.

Ik zal dit forum volgen en actief meedoen.

Mvg Stefan

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Stefan

Bericht door admin »

Stefan,

Welkom op dit Forum en bedankt voor je uitgebreide voorstellen. Actief meedoen is heel erg leuk op dit forum.

Succes met je trekkers.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie