Stel je zelf voor

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
xa4
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 12 sep 2008 19:58

Stel je zelf voor

Bericht door xa4 »

Hello,
Ik ben Xavier,xa4 op het forum.
Ben 60-plusser en na 32 jaar lesgeven in het technisch onderwijs(ekektriciteit, mechanica, autotechniek
e. a. aanleunende technische vakken) vond ik het welletjes en ben op rust.
Ben geboren in Vlaams Brabant (BE) en er ook blijven plakken in de buurt van Leuven, op "de rand van de bierstad en studentenstad" bij uitstek.
Mijn grootouders hadden een boerderijtje, keutelboertjes hier bij ons genoemd. Ik ben er opgegroeid en heb er vele uren gesleten in de stallen en op het veld. Alles gebeurde er nog met paard en kar, ploegen met " nen Branbander".
In de buurt waren grotere boerderijen(hofstedes) waar ik de mechanisatie en opkomst van de traktors(trekkers voor jullie) heb mogen meemaken.
Voor wat hulp op deze boerderijen, in de schoolvakanties, mochten we al eens een ritje maken met de trekker op het veld bij het inhalen van hooi en of stro.
Waarschijnlijk is de microbe toen binnengeslopen en nu na meer dan 40 jaar opnieuw opgedoken.
Momenteel heb ik een MF-135 van een neef (dus spijtig genoeg niet van mi) op de blokken staan.
De tand des tijds heeft er wel zijn werk aan gedaan, dus een opknapbeurt is wel nodig.
Eenmaal in orde is het de bedoeling hem in te zetten om wat veldwerk o.a. ploegen, hooien en andere kleine werkzaamheden mee te doen op wat eigen landbouwgrond.
Hopelijk kan ik eens een TE-tje of MF-je op de kop tikken voor mezelf.
Ne mens moet zich toch met iets nuttigs bezighouden in zijnen ouden dag, rust roest zegt men.
Bij trekkers is dat waarschijnlijk hetzelfde.
Dat was het zo een beetje, proficiat voor de initiatiefnemer(s) van deze prachtige site en groetjes aan alle bezoekers ervan.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Stel je zelf voor

Bericht door admin »

Xavier,

Welkom op dit forum. Veel plezier met de oude trekkers.
Het kan inderdaad geen kwaad om met het verwijderen van roest te voorkomen dat je zelf gaat roesten. Een mens moet inderdaad wat te doen hebben.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie